جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع جهانی شیعه شناسی

حوزه/ما با حادثه دیدگان واقعه دردناک کرمان، و سانحه جانسوز اصابت و سقوط هواپیمای اوکراینی و به شهادت رسیدن بیگناهان و جانباختگان سانحه سقوط اتوبوس همدردی نموده و با خانواده های مصیبت دیده در این حوادث، شریک در غم و اندوه می باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دومین پیام مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت وقایع اخیر کشور صادر شد که متن آن به این شرح است:

بسم الله القاصم الجبارین

شهادت فرماندهان دلاور و قهرمانان  بی بدیل میدان‌های  مقاومت و ایثار و دفاع از حریم اهل بیت و کیان تشیع، سربازان  با اخلاص ولایت، علمداران مبارزه با استکبار و صهیونیست و وهابیگری در جهان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر صهیونیستی و رویارویی مستقیم سپاه اسلام با آمریکای جنایتکار، رویدادهایی بودند که جهان را تکان دادند.

شهادت مدافع با اخلاص مظلومان و مستضعفان منطقه، سردار شهید سپهبد قهرمان قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و یاران شهید ایشان را مجددا به آحاد امت ولایی تبریک و تسلیت عرض می‌ کنیم.

با نصرت الهی، قبل از خاکسپاری پیکر شهیدان، عزم امام و امت توسط سپاهیان دریا دل انقلاب اسلامی عملی شد و اولین سیلی مفتدرانه به صورت منحوس شیطان بزرگ زمان زده شد و به  انتظار  ضربه های مکمل سپاه و ارتش جمهوری اسلامی هستیم.

در این شرایط حساس و ویژه تصمیم بسیار مهم پارلمان کشور عراق و مجلس شورای اسلامی ایران، اراده ملت‌های منطقه  را برای اخراج مفتضحانه و بیرون‌ راندن وجود نحس و شرارت بار  آمریکا و استکبار جهانی از منطقه اسلامی محقق نمود و  موجب خرسندی آحاد خداجوی و شهیدپرور و مقاوم ایران و عراق شد تا اولین ثمره قیام معجزه آسایشان در تکریم و تجلیل و تشییع شهیدان راه حق را با بیرون راندن استکبار از منطقه ببینند. 

مردان قهرمان و فرماندهان بزرگی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که شجاعت و درایت و ایثار جان در راه حق را از سیره نبوی و مرام علوی در مکتب حسینی آموخته اند، تحت ولایت و زعامت امامین انقلاب اسلامی، خمینی کبیر(ره) و خامنه ای فرزانه و شجاع، بکار بسته اند و هیمنه سست و پوشالی آمریکا و متحدانش را در میدان های  مبارزه شکستند و اینک با شهادت خویش بالندگی و تعالی فرهنگ جهاد و شهادت را برای همه مسلمانان جهان به ارمغان آوردند.

خداوند متعال در این شهادت چنان برکتی قرار داد که خون این سرداران  شهید شکوه نهضت و انقلاب اسلامی را تجدید نمود و روح شهادت طلبی و جهاد و مبارزه با ستمکاران را احیا نمود و نهال های عرصه مقاومت را آبیاری کرد و عزم امت را برای استمرار این حرکت راسخ تر نمود و این راه نورانی را هموارتر کرد تا با اقتدار بیشتر ادامه یابد.

ما نیز در برابر عظمت شیعیان ایران و عراق برای برگزاری مراسم تشییع بی نظیر تاریخی و بدرقه های شکوهمند فرزندان انقلابی و مجاهدشان و در برابر دلاورمردان سپاه سرافراز اسلام برای نواختن سیلی مقتدرانه انتقام به شیطان بزرگ، سر تعظیم فرود می آوریم و سپاس ها و تقدیرهای مستمر و همیشگی خویش را به پیشگاه مردم شکوه آفرین ایران و عراق و دیگر شیعیان جهان، تقدیم می نماییم.

حضور در صحنه های باعظمت تشییع و مراسم بزرگداشت شهیدان مقاومت، توسط ملت‌های مختلف جهان در پهنه بین المللی، رای بزرگ آری به قبول سیاست مقاومت در مقابل استکبار جهانی بود و بزرگترین رفراندوم بشری به حساب می آید. 

امت اسلام با قربان نمودن این فرزندان قهرمان و اسوه و با خلق صحنه های باور نکردنی قیام و حضور چندین میلیونی مردمی در همه شهرها، این نوید روشن و بارقه امید را  در دلها تقویت نمود که برای پیشواز ازمقدم صاحب الزمان، بقیه الله الاعظم،  یگانه منجی عالم بشریت ارواحنا له الفداء آماده است و گام در راه آماده سازی عصر ظهور گذاشته است.

باش تا صبح  دولتش  بدمد

این هنوز از نتایج سحر است

ان العزه لله و لرسوله و للمومنین .

اما در این فضای به وجود آمده مصائب دیگری رخ داد که اگر چه علت العلل آن ناشی از شرارت حاکمان جنایتکار آمریکا می باشد، اما وقوع حوادث پی در پی بعدی که باز هم ناشی از سوء مدیریت  و ضعف نظارت و عدم کنترل کافی است، به مصائب امت افزوده و الام مردم شریف مان را افزایش داده است. به خدا پناه برده و به امام زمان استغاثه می نماییم.

ما با حادثه دیدگان واقعه دردناک کرمان، و سانحه جانسوز اصابت و سقوط هواپیمای اوکراینی و به شهادت رسیدن بیگناهان و جانباختگان سانحه سقوط اتوبوس همدردی نموده و با خانواده های مصیبت دیده در این حوادث، شریک در غم و اندوه می باشیم و برای عزیزان از دست رفته مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان شان صبر و اجر جمیل مسئلت می نماییم.

مجمع جهانی شیعه شناسی

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha