جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به حضور سفیر انگلیس در بین تجمع کنندگان، گفت: مسئولین نباید اجازه دهند عده ای فتنه گر به امنیت و آرامش مردم تعرض کنند و به دولت انگلیس نیز تذکر جدی بدهند تا سفیری را به ایران بفرستد که قوانین بین المللی را رعایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حوادث اخیر، اظهار داشت: آنچه که در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، یک رستاخیر انسانی و جوشش روحیه انقلابی نه تنها در کشور، بلکه در جبهه مقاومت بود و شاید بشود گفت که در اولین سال گام دوم انقلاب، نظام نیاز به یک موتور محرک قوی و یک پیشران عظیم داشت.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: سردار سلیمانی در مدت بیش از بیست سالی که فرماندهی سپاه قدس را برعهده داشت، با همه وجود و ایثار شبانه روزی توانسته بود توطئه های دشمنان را در منطقه خنثی و مهار کند.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی در شهرهای مختلف کشور، ادامه داد: با نگاهی به تشییع جنازه سردار از بغداد، نجف، کربلا، تا اهواز، تهران، قم و کرمان؛ و نیز حضور ۷ میلیونی مردم در تهران و جمعیت حدود ۴ میلیونی در شهر کرمان که خود شهر بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ندارد، خواهیم دید این واقعه در نوع خودش بی نظیر بود.

سردرگمی جبهه استکبار بعد از شهادت سردار سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه با اشاره به سردرگمی جبهه استکبار بعد از شهادت سردار سلیمانی، عنوان داشت: دشمنان از وعده انتقام سخت رهبر معظم انقلاب، سپاهیان عزیز و جبهه مقاومت به شدت ترسیده بودند و این یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت بود و این پیروزی با اقدام هوشمندانه و شجاعانه سپاهیان عزیز در حمله موشکی به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد کامل شد.

سپاه ۴۱ سال است که بار سنگین امنیت کشور را دوش می کشد

وی با اشاره به توطئه دشمنان انقلاب اسلامی در کمرنگ نشان دادن این پیروزی بزرگ، تصریح کرد: سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی برای همه مردم به ویژه سپاهیان عزیز بسیار سنگین و شوک آور بود. سپاهیان عزیز همان هایی هستند که ۴۱ سال، یک تنه بار سنگین امنیت نظام اسلامی و بلکه کشورهای اسلامی را به دوش گرفتند و علاوه بر آن در جبهه اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و همراهی و غمخواری با مردم در حوادثی نظیر سیل و زلزله جزو اولین، صادق ترین و مؤثرترین افراد بودند.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار داشت: آنچه برای هواپیمای مسافربری اوکراینی اتفاق افتاد، هنوز ابعاد مختلف آن هنوز روشن نیست و باید معلوم شود که آیا دسیسه استکبار جهانی در این حادثه تعیین کننده بوده است یا نه؟ که البته به احتمال خیلی قوی چنین است، زیرا آن ها باعث زمینه سازی چنین شرایط بحرانی شدند.

چرا ممنوعیت پروازی برای هواپیماهای مسافربری اعلام نشد؟

وی با بیان این سوال که چرا ممنوعیت پروازی برای هواپیماهای مسافربری اعلام نشد، گفت: چطور ممکن است که در روز ۳۱ شهریور به مناسبت روز ارتش به مدت چند ساعت فرودگاه را تعطیل می کنند، در حالی که همه می دانیم یک مانور است، اما در روزی که کشور در حالت جنگی قرار دارد و احتمال وقوع درگیری هم وجود دارد مسئولین ذیربط نسبت به ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری اقدام نکردند؟ این سؤال مهمی است که در اذهان همه مردم شکل گرفته و باید مسئولین مربوطه به آن پاسخ دهند.

تقدیر از تلاش های سپاه/ سردار با افتخار سرت را بالا بگیر

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تقدیر از تلاش های سپاه در تامین امنیت کشور، گفت: بنده به عنوان کوچکترین خدمتگزار حوزه علمیه تهران به سردار حاجی زاده عزیز می گویم؛ سردار با افتخار سرت را بالا بگیر. گرچه شما متواضعانه، خاضعانه، با همه وجود، صادقانه و با شجاعت خودتان را فدا کردید و همه مسئولیت این حادثه را به گردن گرفتید، اما مردم عزیز ایران قدردان شما هستند زیرا معتقدند همانطور که امام خمینی فرمود «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

وی در ادامه با اشاره به برخی تجمعات ساختارشکنانه که به دنبال پیاده سازی اهداف استکبار در کشور هستند، گفت: این که برخی به بهانه گرامی داشت شهدای سانحه هوایی اقدام به پاره کردن عکس شهید سلیمانی می کنند و شعارهای ساختارشکنانه می دهند، معلوم است که هدف آن ها ادای احترام به این شهدا و تسلی به خانواده های داغدار نیست.

 ضرورت اخراج سفیر انگلیس

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به حضور سفیر انگلیس در بین تجمع کنندگان بر اخراج وی از کشور تاکید و خاطرنشان کرد: بی تردید این افراد در پی فتنه انگیزی هستند و البته جای نگرانی نیست، آنچه مهم است حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم در صحنه است.

وی در پایان افزود: باید مسئولین عزیز بیشتر هوشیار بوده و اجازه ندهند عده ای فتنه گر به امنیت و آرامش مردم تعرض کنند و به دولت انگلیس نیز تذکر جدی بدهند تا سفیری را به ایران بفرستد که با قوانین ایران آشنا بوده و قوانین بین المللی را رعایت کند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha