جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسینی یمین

حوزه/ حجت الاسلام حسینی یمین با تسلیت به خانواده های جانباختگان سانحه هوایی، گفت: عمق مصیبت بسیار عظیم است، اما بیان بسیاری از موضوعات به علت جلوگیری از فتنه انگیزی عده‌ای است که همیشه درصدد ایجاد آشوب در کشور هستند.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ضمن تسلیت به مناسبت سقوط هوایپما که به دلیل خطای انسانی رخ داد، گفت: خداوند به زیبایی این موضوع را در آیه ۲۱۷ سوره بقره اشاره کرده اند و خطاب به پیامبر اسلام می فرمایند: «ای پیغمبر از تو راجع به جنگ در ماه حرام سؤال کنند، بگو: گناهی است بزرگ، ولی بازداشتن خلق از راه خدا و کفر به خدا و پایمال کردن حرمت حرم خدا و بیرون کردن اهل حرم از آن نزد خدا بسیار گناه بزرگتری است و فتنه‌گری، فساد انگیزتر از قتل است. »

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا را باید به عنوان ریشه همه مشکلات دانست، اظهار کرد: امروز باید مراقب باشیم که جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، بیان داشت: سپاه حامی مردم بوده و هست و خود بیشترین زخم ها را در طول این سال‌ها خورده است و لذا خطا در شرایط بحران بخشودنی‌تر است.

حجت الاسلام حسینی یمین با تحسین از اقدام و شجاعت سردار حاجی زاده، یادآور شد: نظام اسلامی هیچ گاه به مردم خود دروغ نمی‌گوید و اینکه فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران مسئولیت این خطا را پذیرفت، اقدامی شجاعانه و صادقانه و قابل تقدیر است.

این استاد حوزه با گلایه از اینکه نباید در اعلام خبر تاخیر به وجود می آمد، خاطر نشان کرد: تاخیر اعلام خبر، موضوع قابل توجیهی نیست که نتیجه آن ضربه به اعتماد عمومی خواهد بود.

وی در پایان با تسلیت به خانواده های بازماندگان این حادثه، ابراز داشت: عمق مصیبت بسیار عظیم است، اما بیان بسیاری از موضوعات به علت جلوگیری از فتنه انگیزی عده‌ای است که همیشه درصدد ایجاد آشوب در کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha