جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور آیت الله استادی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم

حوزه/ باید در موضوع شارحین، مؤلفین و مترجمین نهج البلاغه از کسانی تجلیل و تکریم شود که مناسب با حوزه و دارای کارهای ارزنده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله استادی بعد از ظهر امروز در نشست «شورای سیاست گذاری همایش ملی طرح تکریم و تقدیر از متوفیان حوزوی در عرصه نهج البلاغه» که با حضور  آیت الله  دین پرور، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و مسئولین مراکز حوزوی دراین  بنیاد در قم برگزار شد گفت: اگر قرار است تجلیل از فقها شروع شود، بهتر این است از سید رضی  شروع کنیم، چرا که در رابطه با این فقیه کاری صورت نگرفته است.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: یکی از کارهایی که می تواند انجام بگیرد، در ارتباط با خود بنیاد است. باید کارها و فعالیتی که در این بنیاد در ارتباط با نهج البلاغه صورت گرفته، بدرستی معرفی شود. کارهای خوبی در این بنیاد شده ولی معرفی نشده است.

آیت الله استادی اظهارداشت:  باید در موضوع شارحین، مؤلفین و  مترجمین نهج البلاغه از کسانی  تجلیل و تکریم شود که مناسب با حوزه و دارای کارهای ارزنده باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: این مسئله نیاز به کار علمی، بررسی دقیق و زمان مناسب دارد تا از هر لحاظ  آثار شارحین و مترجمین نهج البلاغه مورد دقت و در ادامه شاهد کارهای شاخص و فاخر در مورد نهج البلاغه باشیم.

آیت الله استادی گفت: قرار نیست هر کتابی در مورد نهج البلاغه نوشته می شود، انتخاب شود. باید کارها مورد بررسی دقیق و بیشتری قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: اگر قرار است کار ارزنده صورت گیرد و برای حوزه و بنیاد خوب و اثرگذار باشد، باید فعالیت ها  و بررسی ها دقیق تر شود    .

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha