سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر این که سردار سلیمانی با ولایت پذیری عزیز شد، گفت: انسان با مشاهده عکس‌های شهدا و وصیت‌نامه‌های آن‌ها به حالشان غبطه می‌خورد که در زمان مناسب شامل رحمت خدای متعال شده و به درجه رفیع شهادت دست یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه دوشنبه در دومین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر آذربایجان‌غربی و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶ شهید روحانی استان در عملیات کربلای ۵ که در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و ما باید راه آن‌ها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: انسان با مشاهده عکس‌های شهدا و وصیت‌نامه‌های آن‌ها به حالشان غبطه می‌خورد که در زمان مناسب شامل رحمت خدای متعال شده و به درجه رفیع شهادت دست یافتند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امام علی (ع) در مورد شهدا می فرمایند شهدا با نثار جان خود با بدعت‌ها مبارزه و سنت‌های الهی را احیا کرده و خدای متعال را ملاقات کردند و پروردگار عالم اجر و پاداش آن‌ها را تمام و کمال اعطا کرده و در بهترین درجه بهشت آن‌ها را جای داده است.

وی افزود: احوالات شهدا انسان را به تعجب وا می‌دارد که برخی‌ برای رسیدن به خدای متعال به دنبال شهادت بودند؛ بعد از شهادت سردار سلیمانی مشخص شد که او در نیروی قدس سپاه به دنبال شهادت بود و این همان روش و سیره ائمه معصومین (ع) است. امام علی (ع) می‌فرمایند برای من هزاران ضربه در راه خدای متعال محبوبتر از مرگ در بستر در حال معصیت الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عالم دینی نزد خدای متعال دارای جایگاه عظیمی است و روز قیامت مداد علما را با خون شهدا وزن می‌کنند و ارزش مداد علما از خون شهدا بالاتر خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که علم زمانی نافع و دارای ارزش است که در جهت خواست الهی به کار گرفته شود، بیان داشت: در روایات بیان شده است، فردی که به او علمی اعطا شود و آن علم در شخص تواضع و خدا ترسی ایجاد نکند در واقع علمی به آن فرد داده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: شهادت حضرت زهرا (س) بیش از هر کس دیگری بر امام علی (ع) سنگین بود و بعد از رسول خدا (ص) حضرت فاطمه(س) یار و یاور امیرمومنان بود و تنها جایی که امام علی (ع) بیان می‌کنند که صبر من کم شد، در شهادت دختر پیامبر اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha