چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه شورای نهادهای حوزوی گلستان

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: جلسه شورای نهادی حوزوی استان گلستان به میزبانی این مدیریت در شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه شورای نهادی حوزوی استان گلستان به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان، در شهرستان گرگان برگزار شد.

در این نشست، خانم حسینی واعظ با خیرمقدم به میهمانان، به وقایع کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم حوزه های علمیه با تمام توان بتوانند راه سردار سلیمانی را ادامه دهند، با توجه به اینکه به انتقام سخت از دشمن قائل هستیم، باید هر کدام از دستگاه های حوزوی، در جایگاه خود و با توجه به اقتضائات محیطی راه شهدا را ادامه دهند.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام ملکی، رئیس شورای نهادی حوزوی استان گلستان نیز با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و جانباختن تعدادی از هموطنان، در راستای گرامیداشت یاد و نام شهید سردار سلیمانی، ایام دهه فجر و فاطمیه طرح بحث کرد و در تبیین اهداف تشکیل کارگروه کشوری حوزه و روحانیت گفت: تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اهداف، آرمان ها و ارزش های آن با بهره گیری از ظرفیت های ارزنده روحانیون و مبلغین حوزه ها، از اهداف تشکیل کارگروه حوزه و روحانیت است. 

وی، تبیین، معرفی و برجسته سازی دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی توسط مبلغین حوزه، پاسخگویی به شبهات مطرح علیه انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، بررسی و تبیین نفس حوزه و روحانیت در تداوم و تقویت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، افزایش مشارکت عمومی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق ترغیب و تشویق مردم توسط مبلغین و روحانیون را از دیگر اهداف شکل گیری این کارگروه برشمرد.

مدیر حوزه علمیه گلستان با تشریح رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه حوزه و روحانیت، اعلام کرد: مسئولیت کارگروه حوزه و روحانیت دهه فجر انقلاب اسلامی بر عهده مرکز مدیریت حوزه های کشور است. این کارگروه در استان ها متشکل از حوزه علمیه برادران و خواهران، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای ذی صلاح که توسط مدیریت حوزه های علمیه کشور انتخاب می شوند، است.  

در پایان جلسه، هر یک از اعضاء با گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی و تسلیت شماری از هموطنان در دو حادثه اخیر، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های فوق الذکر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha