شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: به سپاه هم برای زدن پایگاه بزرگ آمریکایی و هم به دلیل پذیرش خطا تبریک می گویم و این امتیازی برای این نهاد مقدس است و مسئولان دیگر هم باید این رفتار را یاد بگیرند که اگر به عنوان مثال در پرداخت حقوق های نجومی و یا مسئله هسته ای اشتباه کرده اند، بگویند ما اشتباه کردیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جلسه درس خارج خود در جمع  طلاب و فضلای اصفهان، ضمن ابراز تأسف از سقوط هواپیمای اکراینی و جان باختن مسافرین این هواپیما با اشاره به صداقت مسئولان در خصوص این حادثه، اظهار کرد: در کشورهای دیگر هیچ گاه این کار را نمی کنند که مسئولی به طور رسمی خطا ها را پذیرفته و اذعان نماید، لذا از این جهت کشور ما در دنیا بی نظیر است.

وی با انتقاد از رفتار سیاسی برخی مسئولان در دوقطبی سازی، با اشاره به اشتباهات سیاسی مانند fatf گفت: متاسفانه اگر وزیری اشتباه کرده به جای آن که بیاید و بگوید من اشتباه کردم اجازه می دهد جامعه دو قطبی شود.

عضو مجلس خبرگان ضمن تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، افزود: به سپاه هم برای زدن پایگاه بزرگ آمریکایی و هم به دلیل پذیرش خطا تبریک می گویم و این امتیازی برای این نهاد مقدس است و مسئولان دیگر هم باید این رفتار را یاد بگیرند که اگر به عنوان مثال در پرداخت حقوق های نجومی و یا مسئله هسته ای اشتباه کرده اند، بگویند ما اشتباه کردیم.

وی، نتیجه اعتماد به آمریکا و هزینه عقب گرد چند ساله کشور را در مسئله هسته ای، بیداری برخی افراد غافل دانست و خاطر نشان کرد: این صریح آیه قرآن است که می فرماید"ولن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم"، به معنای آن است که مخالفین از مسلمانان راضی نمی شوند مگر این که دست از اسلام بردارند و تابع آنها شوند و آن گاه آنان خشنود می شوند.

وی اضافه کرد: تفاوت ما با آنها این است که آنها جنگ می کنند، اما ما با آنها جنگ نمی کنیم، آنها با استقرار پایگاه، آزادی کشورهای دیگر را سلب می کنند و افکار و عقاید خود را بر دیگران تحمیل می کنند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه آغازگر جنگ نبوده است تصریح کرد: در صدر اسلام هم پیامبر اکرم(ص) شروع کننده جنگ نبوده و این حرف اشتباهی است که برخی نوشته اند اسلام با شمشیر امیرالمومنان(ع) و ثروت حضرت خدیجه(س) پیشرفت کرده است، در حالی که حتی در جنگ صفین لشکر مقابل شروع کننده جنگ بود و هر جا شمشیر امام(ع) بیرون آمده در دفاع بوده است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی شروع کننده جنگ نیست اما در دفاع ضربه سختی به دشمنان خود وارد خواهد کرد، گفت: قرآن کریم هم وقتی می گوید "واعدوا لهم مستطعتم من قوه" به دنبال آن اظهار می کند "ترهبون به عدوالله و عدوکم" یعنی قوای نظامی خود را تقویت کنید تا دشمن را با آن بترسانید، هم چنانی که آمریکا نیز پس از هدف قرار دادن عین الاسد احساس ترس کرد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری از جنگ جهانی دوم تاکنون مواضع و پایگاه های آمریکا را مورد هدف قرار نداده بود و افتخار شکستن هیبت آمریکا از آن ایران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha