پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبر جامعه مسلمانان ساحل عاج در گفتگو با حوزه؛

حوزه/ امام بخاری فوفانا گفت: اسلام دین صلح و همزیستی بوده و شرع مقدس در هیچ شرایطی به ما اجازه حمایت از جنگ و ترور نمی‌دهد به نظر من کسانی هم که از این گونه اعمال نابخردانه حمایت میکنند در گناه عاملان آن شریک هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امام بخاری فوفانا، رهبر جامعه مسلمانان کشور آفریقایی ساحل عاج، ضمن حضور سر زده و چند دقیقه ای در مراسمی که به مناسبت پاسداشت مقام شامخ شهدای مقاومت در شهر «ابیجان» برگزار شده بود در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار افتخاری خبرگزاری حوزه در این شهر هرگونه ترور در جوامع اسلامی را محکوم کرد.

وی گفت: ترور و جنگ در همه حالات و اشکال آن محکوم و به دور از روحیه لطیف و موازین صلح دوستی اسلام است فلذا میبایست هرگونه نزاع و درگیری به ویژه در بین بلاد اسلامی را به موقع و به اشد وجه محکوم کرد.

سفیر صلح آفریقا در ادامه افزود: ساحل عاج همواره در ادوار مختلف تاریخ به همزیستی و زندگی مسالمت آمیز میان ادیانی شهره و زبان زد بوده از این رو کشور ما را پرچمدار صلح در آفریقا می‌نامند فلذا اینجانب به نمایندگی از جامعه مسلمانان ساحل عاج، ترور و ترویج تروریست بین الملل در کلیه کشورها و به ویژه سرزمین های اسلامی را به شدت محکوم میکنم و برای شهدای ایرانی و عراقی حادثه اخیر فرودگاه بغداد اجر و همنشینی با صالحان و نیز برای هر دو ملت و خانواده های بازماندگان صبر و بردباری از درگاه احدیت مسئلت دارم.

لازم به ذکر است، امام بخاری فوفانا در سال ۱۹۴۳ میلادی در شهر ابیجان پایتخت کنونی ساحل عاج دیده به جهان گشود؛ تلاش های وی در راستای اتحاد و همبستگی میان ادیان و به ویژه مذاهب و مکاتب اسلامی موجب آن شد از سال ۲۰۱۱ تا کنون به عنوان بالاترین مقام اسلامی کشور و به عنوان رهبر عالی مسلمانان ساحل عاج معرفی شود.

وی در کارنامه خدمات خود به جامعه مسلمانان ساحل عاج، موارد زیر را نیز دارد:

- ریاست اتحادیه سخنرانان و واعظان مسلمان در سطح کشور های اسلامی آفریقا موسوم LIPCI

- ریاست انجمن جوانان مسلمان آفریقا موسوم به AJMCI

- ریاست فدراسیون انجمن های اسلامی ساحل عاج موسوم به CNI

- ریاست شورای عالی مساجد و ائمه جماعات کشور COSIM

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha