جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلیمانی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: سردار سلیمانی به عنوان نماینده تفکر اسلامی تمامی منافع آمریکا در منطقه را به چالش می کشید.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در ویژه مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی، در جمع مسئولین، اساتید و مبلغان مجموعه حوزوی و اعضای موسسه قرآنی الزهرا(س) گرگان، شهادت های بزرگ را جریان ساز دانست و بیان کرد: در اجر شهادت امام حسین(علیه السلام) همین بس که تمام خوبی ها، سعادت ها، شور و شعورها و نیز بیداری ها از خون ایشان سرچشمه می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان "شهادت" را نه یک خسارت و زیان، بلکه بالاترین سود در دنیا می دانند، سودی که آثار آن سراسر دنیا را فراخواهد گرفت؛ "شهادت مردان بزرگ" برای مردم جامعه اسلامی نه تنها خمودآور و سست کننده نیست بلکه نقش برانگیزاننده و زنده کننده برای نظام اجتماعی مسلمانان دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با استناد به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران به پیام شهیدان اشاره کرد و گفت: به مصداق آیات صریح قرآن؛ در راه شهادت هیچ بیم و اندوهی وجود ندارد، سراسر بهجت، ابتهاج، نشاط، روحیه و امید است "وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون". 

حسینی واعظ با اشاره به نقش و وظیفه سردار سلیمانی در زمان حیاتش گفت: اگر سپهبد سلیمانی در زمان حیات خود هزاران کار انجام داد، با شهادتش موجی ایجاد کرد که دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه به بیان ویژگی های رفتاری سردار سلیمانی پرداخت و اخلاص را از آن جمله دانست و اضافه کرد: روح توکل و توسل در سردار سلیمانی از وی شخصیتی ساخته بود که استفاده از توان غیرفیزیکی را در برابر تمام توانایی های فیزیکی متمایز کرده بود.

 مدیر موسسه قرآنی الزهرا(س) گرگان، دومین ویژگی سردار را پیروزی قاطع این فرمانده در نبردها معرفی کرد و توضیح داد: دشمن شناسی سردار از نبوغ و منحصر به فردبودن وی سرچشمه می گرفت. 

حسینی واعظ با اشاره به ویژگی فرماندهی سردار اظهار کرد: قبول خطر و برداشتن گام بلند در صحنه نبرد از دیگر ویژگی های وی بود، همچنین به فرماندهی نزدیک قائل بود نه در شرایط عادی جنگ، بلکه در صحنه های پرخطر جنگ شخصاً حضور می یافت و تدابیر را اعمال می کرد.

وی، شجاعت و شهامت، فرماندهی بر قلوب مردم و استقامت در شرایط سخت را از دیگر ویژگی های شهید سردار سلیمانی  دانست که با مجموعه ای از سلیقه ها و ادبیات در خود، از آن در راستای مقاومت استفاده می کرد.

استاد حوزه در پایان با معرفی سردار سلیمانی به عنوان نماینده تفکر اسلامی، اضافه کرد: سردار تمامی منافع آمریکا در منطقه را به چالش کشید و جنگ اراده ها را شکل داده بود؛ رهبر معظم انقلاب در وصف سردار سلیمانی فرمودند: "زحمات و خدمات ارزشمند سردار سلیمانی به اسلام و مسلمین بی شک ذخیره ارزشمندی در دیوان عدل الهی است".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha