سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شایگان

حوزه/ کارشناس مذهبی حوزه علمیه همدان گفت: کاهش معنویت در جامعه افزایش ناهنجاری ها و آسیب ها را به دنبال خواهد داشت و لذا روحانیت به عنوان قطب پمپاژ این معنویت در جامعه، نیازمند نیروی انسانی و حضور داوطلبان در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد شایگان، امروز در کارگروه مشترک حوزه و آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برنامه های حوزه علمیه همدان برای جذب طلاب، گفت: کاهش معنویت در جامعه افزایش ناهنجاری ها و آسیب ها را به دنبال خواهد داشت و لذا وظیفه حوزه های علمیه در این موضوع بیشتر از نهادهای دیگر است.

وی افزود: روحانیت به عنوان قطب پمپاژ این معنویت در جامعه، نیازمند نیروی انسانی و حضور داوطلبان در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام شایگان، با تاکید بر اینکه بیشترین حملات دشمن مربوط به حوزه های علمیه و ساختار آن است، ابراز داشت: در سال های اخیر دشمن تبلغات سوء بسیاری علیه حوزه ها به راه انداخته است، که امروز باید با این جو رسانه‌ای ایجاد شده از طریق تشویق دانش آموزان به حضور در حوزه های علمیه مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های حوزه همدان، اعزام دانش آموزان شرکت کننده در مراسم‌های قرآنی که زمینه بهتری برای ورود به حوزه را دارا هستند، به شهر مقدس قم می باشد.

حجت الاسلام شایگان، با بیان اینکه در این اردو دو روزه دانش آموزان با فضای حوزه بهتر آشنا می شوند، خاطر نشان کرد: یکی از انتظاراتی که ما از آموزش و پرورش داریم این است که مشاوران حاضر در مدارس، علاوه بر اینکه رشته های ریاضی، تجربی و انسانی را برای دانش آموزان معرفی می کنند، توضیحاتی را هم در مورد حوزه های علمیه و جایگاه حوزه های علمیه ارائه کنند.

وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه ها جهت جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: تولید انیمیشن و موشن گرافی در زمینه آشنایی با حوزه و معرفی فضای درون حوزه  و حضور طلاب و مبلغان در مدارس شبانه روزی، از دیگر برنامه هایی است که در مرحله اجرا قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha