جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید رییس دفتر تبلیغات اسلامی از خبرگزاری حوزه

حوزه / مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم براساس نیاز روز است،ولی باید بیشتر به این تولیدات پرداخته شود و خبرگزاری حوزه می تواند در این عرصه نقش ایفاکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، امروز در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه از خبرگزاری حوزه، گفت: یکی از مشکلات این است که بسیاری از طلاب از تولیدات و برکات حوزه علمیه آگاهی ندارند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان اینکه حتی تولید علم نیاز به پیوست رسانه ای دارد، افزود: متأسفانه نخبگان حوزه هم توجه چندانی به پیوست رسانه ای ندارند.

وی با بیان این که تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم براساس نیاز روز است، ولی باید بیشتر به این تولیدات پرداخته شود گفت: خبرگزاری حوزه می تواند در این عرصه نقش ایفاء کند.

حجت الاسلام والمسلمین برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه نیز در این نشست گفت: مجموعه رسانه حوزه، از دو بال مکتوب و فضای مجازی و سایت خبرگزاری تشکیل شده است.

نشریه افق پرنفوذ ترین مکتوب حوزوی

وی با بیان این که افق حوزه پرنفوذ ترین نشریهمکتوب حوزوی به شمار می رود افزود: در طی این دو سال آسیب شناسی جدی در مورد این نشریه مکتوب انجام گرفته و در ادامه نقدهای حرفه ای برای رشد بهتر این نشریه بکار گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته با بیان این که روایت گری و معرفی خود، مسئله بسیار مهمی است و  این کار شروع شده است، ادامه داد: مسئله ای که برای ما مهم است توسعه آرام آرام رسانه ای می باشد. برای همین با شخصیتهای مطرح و پذیرفته حوزوی به مسائل و چالش های درون حوزه در موضوعات فلسفه و معنویت نوظهور پرداخته ایم.

وی اضافه کرد: بسیاری از محتوا در ارتباط با علامه  طباطبائی برای اولین بار در حوزه نشر داده شد. تا جایی که این مسئله تبدیل به جریان و نهایتا به برگزاری همایش شد.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: کار دوم پرداختن به بحث جریان معنویت بود، که در میان حوزویان رسوخ پیدا کرده و برای رفع این چالش به معرفی شخصیت مرحوم حضرت آیت الله بهجت پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین برته عنوان کرد: توصیه دستی و قلمی ایشان به دوستان جمع آوری و نشر داده شد و در جشنواره مطبوعات استقبال بسیار خوبی از آن شد و حتی این نشریه در موضوع مرحوم آیت الله بهجت به دلیل مباحث معنوی و عرفانی و استقبال مردم از این مسئله، مورد تقدیر وازارت ارشاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: کار سومی  که انجام شد، پرداختن به بحث الحاد، نقد آن، شبهات مطرح شده و معرفی کتابهای در این موضوع بوده است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: کار دیگری که در این هفته نامه انجام گرفته، نشریه در مسیر نفر است. این نشریه در ارتباط با موضوعاتی چون چگونگی ورود به حوزه، وضعیت حجره نشینی، کتابهایی که باید طلبه به آنها توجه داشته باشد، پرداخته است.

وی ادامه داد: کار دیگر معرفی شخصیت امام راحل و برگزاری مسابقه در میان مردم بوده است. استقبال خوبی هم از این مسئله انجام گرفته تا جایی که حدود 4 الی 5 هزار نفر در مسابقه شرکت کردند.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با اشاره به سیاست کلان رسانه، افزود:، صداقت، اعتماد سازی، برداشتن محتوای آزاد از این رسانه، همکاری با سایر رسانه ها در ارائه محتوا برای نشر در رسانه خود، همکاری با حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات، صدا وسیما در باب تعامل محتوا و اخبار، نشر اخبار حوزه های علمیه شهرستان، باز نمایی چهره روحانیت درحوزه و اجتماع، ورود جدی به عرصه بین الملل، اعتماد جدی و نفوذ در رسانه های بین الملل و... از جمله این موارد است.

سیاست کلان خبرگزاری حوزه

حجت الاسلام والمسلمین برته عنوان کرد: هنوز در مواردی چون استاندارد سازی، تولید مکتب رسانه ای، تهیه مرام نامه های عملی مبتنی بر فقاهت حوزوی، ساختار سازی و بستر سازی در ابتدای راه و تولد جریان رسانه ای قرار داریم و برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی داریم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha