جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور سردار سلامی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

حوزه/ با وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، این بار هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد میدان خدمت به مردم شد و با بسیج نیروها و امکانات و ادوات مهندسی تلاش می کند سیل زدگان مشکلات کمتری را احساس کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، با وقوع سیل در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، این بار هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون گذشته وارد میدان خدمت رسانی به مردم شد و با بسیج نیروها و امکانات و ادوات مهندسی و ترابری هوایی تلاش می کند سیل زدگان مشکلات کمتری را احساس کنند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امروز در مناطق سیل زده حضور یافت و از نزدیک در جریان روند کمک رسانی به سیل زدگان قرار گردفت و دستورات لازم را هم ابلاغ کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: پس از بازدیدی که به وسیله بالگرد از بخش بزرگی از مناطق سیل زده چابهار داشتیم، مشخص شد اشکال اساسی قطع ارتباطات زمینی روستاهای در محاصره سیل است، بنابراین بیشترین امداد از طریق ترابری هوایی و بالگردها صورت می‌گیرد که نیروی زمینی سپاه تاکنون ۳ فروند و نیروی دریایی نیز یک فروند بالگرد Mi-۱۷ را در این خصوص فعال کرده است.

وی افزود: فرماندهان ما اعم از فرمانده نیروی زمینی، نیروی دریایی و همچنین فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی در منطقه حضور دارند و همه امکانات مهندسی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در منطقه فعال هستند و تا این لحظه ۱۰۰ دستگاه ادوات مهندسی برای برقراری اتصالات و ارتباطات زمینی مشغول فعالیت هستند.

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: آشپزخانه های صحرایی متعددی برقرار شده که روزانه هزاران پرس غذا را فراهم می‌کند و از فردا نیز ۵۰ هزار پرس روزانه طبخ خواهد کرد. همچنین حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی و غذایی نیز تاکنون توزیع شده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه رده‌های مختلف سپاه در حال فعالیت در منطقه هستند، تصریح کرد:  سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گروه‌های جهادی و نیروهای زمینی و دریایی با همه یگان‌ها در منطقه فعال هستند. پایگاه دریایی چابهار هم فعال است و امکانات دیگری نیز توسط نیروی دریایی سپاه در حال گسیل به منطقه است و امیدواریم ظرف روزهای آینده شاهد بازگشت تدریجی شرایط به قبل باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha