پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه

حوزه/ تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشوربا تسلیت به شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از سپاه پاسدران حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور با عضویت 437 گروه و 10000 مبلغ در پی سقوط هواپیمای اوکراینی و حمایت از سپاه بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ

(سوره منافقون آیه 8)

پس از حمله ددمنشانه و اقدام زبونانه جنایتکاران آمریکایی در به شهادت رساندن سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی ملت ایران و عراق بپا خاستند و در حماسه‌ای بی‌نظیر چنان تشییع و بدرقه‌ای را رقم زدند که دلهای دوستان را از عشق و انتقام لبریز و دلهای دشمنان را به خوف و وحشت انداخت اما پس از سیلی سپاه عزیز که بر روی سیاه آمریکاییان تروریست نواخته شد، یک هواپیمای مسافربری مورد اصابت موشک قرار گرفت که در این زمینه نکاتی گفتنی است:

1 . کاربر سامانه پدافندی هوافضای سپاه با تصمیم‌گیری در حاشیه عملیات سرافرازانه «شهید قاسم سلیمانی» در لحظه‌ای حساس با هدف دفاع از کشور و ملت، موشکی را به سوی هدفی شلیک کرده که اگر آن هدف واقعاً دشمن بود و واکنشی نشان داده نمی‌شد امروز هیچ حرفی برای دفاع از آن بی‌عملی و خطا نداشتیم. پس باید در همین جا از اصل واکنش به موقع و حساس و دقیق نیروهای نظامی کشورمان، فارغ از نتیجه تأسفبار آن قدردانی کنیم.

2 . اصل این ماجرا در شرایط جنگی، دور از انتظار نیست چنانکه در سال 2001 یک هواپیمای مسافری روسی با شلیک اوکراینی‌ها منفجر شده بود و در سال 2014 نیز یک هواپیمای مسافری مالزیایی در اوکراین با موشک روسها ساقط شد، اما این مسئله هرگز اقدامی موجه و ساده نیست به ویژه اگر یک رژیم تروریست، هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خود 290 مسافر بیگناه را در خلیج فارس هدف قرار داده و به عامل آن مدال شجاعت هم بدهد! پس لعنت خدا بر شیطان بزرگ که هم سرداری بی‌بدیل را از ما گرفت و هم کشور را در شرائطی قرار داد که حوادث مرگباری چون کرمان و تهران را پدید آورد.

3 . سپاه عزیز « محافظ شخصیت نظام » است که نشان داد قدرت به زانو درآوردن آمریکای جهانخوار را دارد! نیروهای مخلصی که چهل سال است امنیت پروازهایمان را در معرکه‌های مختلف، حفظ کرده‌اند و صدها توطئه را خنثی ساخته و دهها جاسوس و وطن‌فروش را دست بسته تحویل مراجع قضایی داده‌اند. همین سپاه امروز در شرائط استنثایی جنگی، دچار یک خطای ناخواسته شد. گرچه نمیتوان به سادگی از جان‌بهای هموطنان عزیزمان گذشت.

4 . متأسفانه، عدم وجود یک مدیریت کلان و همگن در کشور، در حوادثی چون سیل و زلزله تا سوختن قطار و بی‌تدبیری در مسئله بنزین، از اصل بلا و گرفتاری، سوزناکتر است! در این ماجرا که از جنگ رسانه‌ای دشمنان، غفلت شد باید بیاموزیم در حوادث این چنینی، همه ما اگر سرباز اسلام و نظام هم نباشیم باید سرباز میهن باشیم. هر قلمی، سخنی، گفتن یا نگفتنی و هر اقدام و واکنشی باید در اوج هماهنگی صورت پذیرد.

5 . هم در فتنه 88 و هم در ماجرای بنزین دیدیم که عده کمی با انگیزه شخصی و یا با نقشه قبلی، درپی موج‌آفرینی و ایجاد تشنج و بلوا در کشور هستند. همان‌ها که امروز نیز در صدد عقده‌گشایی هستند، از حضور میلیونی مردم تهران ترسیده‌اند، حماسه مدافعان حرم و شهید حججی‌ها را درک نکرده، و اسقاط اشتباهی هواپیما را بهانه کرده‌اند.

6 . همه آنها که تابوت بهشتی سردار سلیمانی را تا آسمان بدرقه کردند، فریاد انتقام سردادند و سپاه عزیز با یک سیلی، آغاز انتقام سخت را در منطقه کلید زد و هرچند به دلیل خطای نظامی و رسانه‌ای، امروز آماج «: تهمت بدخواهان است و خاضعانه و متواضعانه در پیشگاه ملت، سرخم کرده است اما به فرموده قرآن « وَلَا یَحْزُنْکَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ »(سوره یونس آیه 65)

در پایان با عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق و خالصانه با بازماندگان این حادثه تاسف‌بار و ضمن قدرشناسی از شهامت و شجاعت سردار پرافتخار حاجی‌زاده فرمانده محبوب و مقتدر هوافضای سپاه که بدون فراکنی و مقصر نمودن دیگران، در اوج اقتدار مسئولیت خطای صورت پذیرفته را برعهده گرفت و نمونه‌ای روشن از مدیر تراز انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت، از مسئولان قوای مجریه و مقننه می‌خواهیم تا فرماندهان عزیز نیروهای مسلح را در ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی یاری نمایند تا دیگر شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم. از قوه قضائیه نیز تقاضا داریم این حادثه را با دقت و عادلانه بررسی و پیگیری نماید تا حقوق بیگناهان در این ماجرا پایمال نگردد.

تشکل فراگیر تبلیغ گروههای تبلیغی کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha