جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  نخستین درس خارج فقه آیت الله العظمی سبحانی در سال ۹۸

حوزه/ انسان های مادی که با خدا آشنا نیستند ، دنیا برای آنهذ هدف است؛ اما انسان الهی می گوید دنیا برای من معبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از أمیرالمؤمنین علی (ع) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث می‌فرماید: «رَحِمَ الله امْرَاً عَرِفَ مِنْ اَیْنَ و فی اَیْنَ وَ اِلی اَیْنَ/ خدا رحمت کند آن کسی را که بداند از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا می‌رود».  

ایشان اظهار داشتند: انسان های مادی که با خدا آشنا نیستند در سؤال اول و دوم مشکل دارند و از این مسائل بی خبر هستند؛ چراکه در تفکر مادی، دنیا برای او هدف است؛ اما انسان الهی می گوید دنیا برای من معبر است.

این مرجع تقلید درباره سوال سوم که به کجا می رویم؟، ابراز داشتند: گاهی فکر می کنم که وقتی می میریم و کفن می شویم و زیر خاک می رویم، سؤال و جواب ما چگونه است؟ زندگی ما در طول این سال ها چگونه بوده است؟ چگونه می توانیم جواب خوبی به خدا بدهیم؟

این استاد برجسته حوزه یادآور شدند: به همین دلیل است که در دعای امام سجاد (ع) می خوانیم: «اَللَّهُمَّ ارْحَمْنَا إذَا أَتَانَا الْیَقِینُ وَ عَرِقَ مِنَّا الْجَبِینْ وَ یَئِسَ مِنَّا الطَّبِیبُ وَ بَکَی عَلَیْنَا الْحَبِیبُ  اَللَّهُمَّ ارْحَمْنَا إذَا غَسَلُونَا وَکَفَنُونَا وَعَلی الأَکْتَافِ حَمَلُونَا وفِی التُّرَابِ وَضَعُونَا اَللَّهُمَّ ارْحَمْنَا إذَا وَارَانَا التُّرَابَ وَفَارَقَنَا الْأَهْلُ وَالْأَحْبَابُ وَ غُلِّقَتْ فِی الْقُبُورِ الْأَبْوَابِ ...».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha