پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن ثارالله

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: اگر حوزه فرهنگ براساس مدیریت مبتنی بر دانش و علم سامان داده شود، قطعا در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر، موفق عمل خواهیم کرد، اما جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی است و متاسفانه ضریب تاثیرگذاری را کاهش و ضریب هزینه‌کرد را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، صبح امروز در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی ثارالله همدان با بیان اینکه تشکیل این انجمن قابل تقدیر است، اظهار کرد:درخصوص مطالبه‌گری فرهنگی تجربه ثابت کرده که تا پشتوانه قوی و محکم مردمی نباشد کار به خوبی به نتیجه نرسد.

وی با بیان اینکه انسجام فرهنگی نیازمند راهکارهای دقیق است، ادامه داد: انسجام فرهنگی دغدغه همه است، اماچگونگی انجام آن مورد ابهام قرار دارد که متأسفانه راهکارهای فرهنگی دقیقی وجود ندارد، اما باید توجه کرد که انسجام فرهنگی به تدریج قابل تحقق است.

حجت‌الاسلام والسلمین شعبانی اذعان کرد: خوشبختانه برای انسجام کار در حوزه خانواده، مجمع خانواده تشکیل شد تا به همه فعالیت‌های حوزه خانواده انسجام بخشد که در این راستا طرح خاتم‌الاوصیا که چند سال بر زمین مانده بود، اجرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در همدان درباره مباحث امر به معروف در همدان، عنوان کرد: ستاد امر به معروف چارت تشکیلاتی جدیدی ارائه داده و در حال بررسی است؛ تاکنون متأسفانه با وجود برگزاری جلسات متعدد ستاد به هدف اصلی خود نرسیده است.

وی ابراز کرد: بی‌شک محدودیت‌های جدی در حوزه فرهنگ به ویژه عرصه فرهنگ دینی وجود دارد، چرا که با وجود نظام اجتماعی پیچیده امروزی واکنش‌های اجتماعی منطبق با هنجارها و ارزش‌های دینی ما نیست.

حجت‌الاسلام والسلمین شعبانی گفت: اگر حوزه فرهنگ براساس مدیریت مبتنی بر دانش و علم سامان داده شود، قطعا در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر موفق عمل خواهیم کرد، اما جزیره‌ای عمل کردن و پراکندگی برنامه‌های فرهنگی مانع دستیابی به پیشرفت فرهنگی است و متاسفانه ضریب تاثیرگذاری را کاهش و ضریب هزینه‌کرد را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    1 0
    این برنامه شب بود ساعت پشت افراد هم مشخصه. لطفا اطلاع رسانی صحیح داشته باشید برای خبرگزاری منتسب به حوزه اصلا جالب نیست