شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست ضد تکفیری در مالزی

حوزه/ دومین سمینار بین‌المللی «افراط‌گرایان تکفیری و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی» صبح امروز با شرکت اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دومین سمینار بین‌المللی «افراط‌گرایان تکفیری و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی» صبح امروز با شرکت اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی آغاز به کار کرد.

این سمینار یک روزه صبح امروز (۲۵ دی‌ماه) با همکاری شورای عالی سازمان‌های مردم نهاد اسلامی مالزی و مؤسسه پژوهشی آسیاوی و مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی آغاز شد.

در این سمینار، هاشم کمالی، رئیس مؤسسه، راجا قمرالبحرین، معاون وزیر مسکن و توسعه شهری، زمانی، از جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، مصطفی خاتمی، امام جمعه اشنویه و خوشخو، از جمهوری اسلامی ایران، عبدالغنی شمس الدین، رئیس اتحادیه علمای جنوب شرق آسیا و دانیال محمد یوسف پیرامون «نقش افراط‌گرایان تکفیری در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و ایجاد اسلام‌هراسی در جهان غرب» و «حمایت قدرت‌های غربی از این گروه‌ها برای مغشوش کردن اذهان مردم جهان نسبت به اسلام و مسلمانان و ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی» سخنرانی می‌کنند.

همچنین در نشست صبح این سمینار، نقش دنیای مجازی و دیجیتال در تآمین مالی، جذب نیرو، گسترش ایدئولوژی افراط‌گرایی و تروریسم در سراسر جهان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست بعد از ظهر این سمینار نیز، چاندرا مظفر، عبدالحمید عزمی، فوزی عبدالحمید، مسلم عمران، رئیس مرکز فرهنگی فلسطین سخنرانی خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha