پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری نشست فاطمی در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر، مسئولیت فرماندهی لشکر مردمی پشتیبانی جبهه مقاومت حضرت زینب(سلام الله علیها) مازندران را عهده دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر و  فرمانده لشکر مردمی پشتیبانی جبهه مقاومت حضرت زینب(س) مازندران در نشست گرامیداشت شهید سردار سلیمانی و همچنین ایام فاطمیه، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به روایت امام حسن عسکری (علیه السلام) که فرمودند«نَحنُ حُجَۀُ اللهِ عَلَی الخَلق وَ الفاطِمَۀُ حُجَۀُ اللهِ عَلَینا؛ ما حجت خدا بر مردم هستیم، امّا فاطمه حجت خدا بر ماست»، تصریح کرد: این روایت نشانگر مقام و عظمت والای حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و حقیقتی را بیان می‌کند ‌که از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به امامان معصوم رسیده است؛ و ایشان نیز غیر آنچه را که از خداوند به ایشان وحی شده، بیان نمی کردند.

وی افزود: انسان ها به خصوص طلاب برای این که در مسیر سعادت قرار بگیرند، باید روح وحقیقت گفتار و کردار حضرت زهرا(سلام الله علیها)را به عنوان اسوه الهی درک کرده و با تحلیل و استنباط از سیرة علمی و عملی آن بزرگوار، وظیفة خویش را در همة ابعاد زندگانی(فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی وغیره) انجام دهند.

فرمانده لشکر مردمی پشتیبانی جبهه مقاومت حضرت زینب(سلام الله علیها) مازندران اظهار کرد: یکی از نقش‌آفرینی‌های درخشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، بالا بردن فرهنگ جامعه، رشد فکری و اندیشه مردم و رفع مشکلات و شبهات آنان است. آن حضرت از مسائل ساده گرفته، تا پیچیده‌ترین مشکلات را پاسخگو بودند که این امر با احاطه علمی، قوت فکری و همت بلند ایشان میسر می شود.

 وی تاکید کرد: این بانوی بزرگ اسلام، زجر تبلیغ و رنج تعلیم و تربیت را تحمل، و همچون مشعلی فروزان در راه هدایت جامعه، نورافشانی کرد و  با سوختن خود به دل و جان مردم، گرمی بخشید و پاسداری از ارزش‌ها و مفاخر اصیل، مبارزه پیگیر با بدعت‌ها، جهل، کجروی‌ها و رکود جامعه را خط مشی خود قرار داد. وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از کودکی در متن اجتماع به سر برده و با مردم همدم و همدرد بوده و رابطه‌ صمیمانه و عالمانه ای با یاران و دوستان خود داشته است.

خانم ملازاده گفت: حضور سیاسی حضرت زهرا(سلام الله علیها) نشان داد که یک زن با آگاهی و اتخاذ شیوه های سیاسی مدبّرانه می تواند در صحنه های گوناگون جامعه به مبارزه بپردازد؛ لذا طلاب به عنوان تربیت شدگان مکتب اسلام و ادامه دهندگان رسالت ائمه اطهار(علیهم السلام) به خصوص حضرت زهرا(سلام الله علیها)، باید با احاطه علمی و اشراف کامل بر مسائل مختلف جامعه حضور بصیرانه و روشنگرانه در کشور داشته باشند.
 

شهید سردار سلیمانی سرباز ولایت بود

وی در ادامه  ضمن گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان اعلام کرد: امروز اگر می بینیم که سردار سلیمانی ها، مدافعان حرم و شهدای 8 سال دفاع مقدس مسیر شهادت را طی کردند؛ همه آنان روشنایی وجودشان را از مشعل فروزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان علمدار ولایت دریافت کردند.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر بیان کرد: جبهه استکبار جهانی از توانمندی، نبوغ فرماندهی و طراحی جنگ و دفاع این سردار بزرگ کلافه شده بود و القابی هم چون فرمانده سایه را به وی اطلاق می کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مصداق واقعی آیه «اشداء الکفار رحماء بینهم» است، این شهید والامقام خود را سرباز ولایت می دانست و روحیه ولایت مداری ایشان باید به عنوان الگو معرفی شود.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر تصریح کرد: طلاب هنگامی می‌توانند شهید سلیمانی شوند که معتقد به ولایت فقیه، جبهه مقاومت و آرمان های انقلاب اسلامی باشند.

فرمانده لشکر مردمی پشتیبانی جبهه مقاومت حضرت زینب(سلام الله علیها) مازندران اظهار کرد: خواهران طلبه موظف هستند ضمن داشتن بصیرت و آگاهی، مدافع اهل بیت، قرآن و حرم آل الله باشند؛ زیرا در طول تاریخ برخی از مسلمانان در معرفت جایگاه امامت  به انحراف رفتند؛ لذا لازمه فعالیت تبلیغی_جهادی، شناخت این مسیر و تکلیف است.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha