جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
  حمله تروریستی به تجارت مسلمانان نیوزیلندی خسارت چشمگیری زده است

حوزه/ جامعه مسلمانان نیوزیلند در کرایست چرچ می گویند که حمله تروریستی به دو مسجد و کشتار ۵۱ مسلمان، نان آور خانواده ها را از بین برده و خسارت زیادی هم به اقتصاد تجاری مسلمانان وارد ساخته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، پس از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ درنیوزیلند، مشاغل خدماتی متعلق به جامعه مسلمانان رو به تعطیلی گذاشته اند.

به گفته محلی ها با گذشت ۱۰ ماه از حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند، به دلیل سقوط خرید،  یکی از سوپر مارکت های مسلمانان تعطیل شده و دیگری نیز در معرض تعطیلی قرار دارد.

 کسانی که این فروشگاه ها را اداره می کنند می گویند که افت این تجارت به دنبال کشته شدن نان آوران ده ها خانواده در حمله تروریستی یک فرد مسلح در تاریخ ۱۵ مارس بود که در آن ۵۱ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. بسیاری از این افراد خانواده داشته اند.

در میان کشته شدگان ، امجد حمید ، یک شوهر و پدر دو فرزند و یک متخصص قلب و عروق در بیمارستان کرایست چرچ بود که همچنین تجارت خانوادگی ، شرکت غذای مدیترانه ای ، معروف به مفکو را نیز اداره می کرد. از زمان مرگ وی ، برادرش ایمان حمید ، صاحب سوپر مارکت و خواهرزاده اش نور حمید ، آن را به جای او اداره می کردند.

 خانواده حمید برای پرداخت اجاره بها تلاش کرده اند اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که درهای فروشگاه را ببندند.

نور حمید ، که معمولاً به عنوان یک وکیل کار می کند ، گفت: بسیاری از مشتریان همیشگی مان یا در اثر تیراندازی در گذشتند یا از اینجا نقل مکان کرده اند.

وی افزود: این فروشگاه که محصولات مدیترانه‌ای از جمله نان تازه لبنانی، گوشت حلال، پنیرهای سفید و زیتون تازه می فروخت، به جای تجملات کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار می داد. مردم توجه نمی کنند که عمدتا نان آورها مردند. هنگامی که ما یک درآمد کامل را از دست دادیم دیگر نمی توانیم محصولات گران بفروشیم و مجبور شدیم به جای آن به فروش ادویه جات و ترشی جات روی آوریم.

به گفته او این تجارت از ۲۰۱۷ آغاز شده و با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده اما مشکلات اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می کرده، پس از حملات تروریستی به طرز چشمیگری زیاد شده و فروش به حداقل میزان خود رسیده است.

 این مسلمان نیوزیلندی خاطرنشان کرد:  ما قبلاً سه برابر نان درست می کردیم و همه آن را می فروختیم. اکنون ما هفته ای یک بار در حال پخت هستیم و حتی آن را نمی فروشیم. این بزرگترین شاخص بوداست.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha