سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حاجی محمدی

حوزه/ استاد حوزه گفت: خدامحوری، عبادت، ساده زیستی، ایثار، صداقت، عفت و پاکدامنی، دفاع از ولایت و ... درس هایی است که از زندگی مشترک حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع) می توان آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، صبح امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در جمع بانوان منتخب استان که در مسجد المهدی مینودر قزوین برگزار شد، گفت: اگر دختران ما در زندگی خود حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند خانواده ها پایدار می مانند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع الگو در زندگی انسانها با هر باور و اعتقادی که باشند بحث مهم و جدی به شمار می رود و خدای متعال در نسخه ای که برای بشر نوشته به آن توجه کرده و تعدادی از انسان های برتر در گروه زنان و مردان را به عنوان الگو معرفی کرده است.

وی اظهارکرد: حضرت امام حسن عسکری (ع) فرمود  «ما حجت خداییم و فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر ماست». حضرت مهدی (عج) نیز حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی کامل معرفی کرده اند.

این استاد حوزه ادامه داد: خدامحوری، عبادت، ساده زیستی، ایثار، صداقت، عفت و پاکدامنی، دفاع از ولایت و ... درس هایی است که از زندگی مشترک حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع) می توان آموخت.

وی اظهارکرد:  زن و شوهر اگر در مسیر بندگی خداوند یار یکدیگر باشند این زندگی نمونه میشود، همچنان که حضرت علی(ع) در پاسخ پیامبر(ص) که از ایشان درباره همسرشان میپرسند، حضرت فاطمه(س) را بهترین یاور در مسیر بندگی خداوند معرفی میکنند.

 استاد حوزه در پایان گفت: ارزش ها هیچ گاه در مرور زمان کهنه نمی شوند و امروز مردم تشنه آنها هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha