پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیر کمیته همکاریها استان ایلام

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: به برکت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش علاوه بر مرکز ایلام در ۱۰ شهرستان استان، کمیته همکاری ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام محسن کلانتری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام اظهارکرد: به برکت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، امروز علاوه بر مرکز ایلام، در ۱۰ شهرستان استان، کمیته همکاری ها با حضور تمام اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده است و با حضور امام جمعه و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان تشکیل جلسه می دهند.

دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: این جلسات با هدف پیگیری موضوعاتی همچون سرباز طلبه ها، کلاس های ضمن خدمت و توانمند سازی طلاب شاغل و سربازطلبه، پرسش و پاسخ، آسیب شناسی و نیازسنجی دانش آموزان و خانواده ایشان در خصوص مطالبات دینی و معرفتی برگزار می شود.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: همدلی و تعامل میان حوزه های علمیه استان و شهرستان ها با آموزش و پرورش بسیار نزدیک و ارزشمند است و این همدلی و تعامل در جلساتی که به ریاست امام جمعه تشکیل می شود کاملا بروز و ظهور دارد.

وی با اشاره به محرومیت استان ایلام، گفت؛ بودجه ای که از طریق ستاد همکاریها  به منطقه اختصاص داده می شود تنها بودجه اختصاص یافته به این کمیته ها می باشد و با توجه به حجم فعالیت ها و نیاز مبرم فرهنگی پاسخ کونیست و انتظار داریم مناطق محرومی چون ایلام بیش از گذشته مورد عنایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: استان ایلام از استان های محروم کشور می باشد و موقعیت جغرافیایی آن و همرز بودن با عراق بر این محرومیت افزوده است، لذا تقاضا داریم نگاه ویژه ای به این استان داشته باشید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام تأکیدکرد: امروز اهمیت تعامل و همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بیش از گذشته در استان احساس می شود.

حجنت الاسلام کلانتری با اشاره به اجلاس سیزدهم ستاد همکاری ها گفت: یکی از بهترین همایش ها و نشست های سالانه ستاد همکاریها را امسال شاهد بودیم، تنوع مطالب، سخنرانان، موضوعات ارائه شده، کمیسیون های تخصصی و میزگرد نقاط قوت این اجلاس بود، اما آنچه مهم است فعالیت های بعد از اجلاس می باشد، چرا که نباید خروجی ها فقط روی کاغذ نوشته شود بلکه بایستی پیگیری و اجرایی گردد.

وی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی مناسب و متعهد برای خدمت در آموزش و پرورش یکی از نکات مهم است، وباید حوزه علمیه کمک کند نیروهای گزینش شده در آموزش و پرورش از لحاظ توانمندی دینی و اعتقادی و اخلاقی به بدنه آموزش و پرورش تزریق شود.  

گفتنی است حجت الاسلام کلانتری در سیزدهمین اجلاس همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به عنوان یکی از دبیران برتر کمیته های استانی انتخاب و مورد تجلیل مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha