جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز استکبار جهانی تنها به غارت نفت اکتفا نمی‌کند بلکه قصد دارد اعتقادات، فکر، اخلاق و غیرت جامعه اسلامی ما را غارت کرده و زیر یوغ خود بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست رویداد فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) که با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است، اظهار کرد: باید فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاری کنند که جامعه ما به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در مقابل فرهنگ مهاجم مقاوم باشند و در فرهنگ غربی هضم نشوند.

وی اضافه کرد: باید این کانون‌ها به‌گونه‌ای فعالیت و برنامه‌ریزی کنند که فرهنگ مهاجم نتواند فرهنگ ملی و دینی ما را به غارت ببرد، زیرا جبهه استکبار امروز تلاش می‌کند فکر و اندیشه‌ها و غیرت‌های مردم ما را به غارت ببرند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز استکبار جهانی تنها به غارت نفت اکتفا نمی‌کند، بلکه قصد دارد اعتقادات، فکر و اخلاق ما را غارت کرده و زیر یوغ خود بکشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید در مقابل هجوم و هجمه‌های بیگانگان و دست‌نشانده‌های داخلی آن‌ها بایستیم و این مهم زمانی جواب می‌دهد که کانون‌های فرهنگی ما با تمام توان در عرصه بوده و مساجد ما با نشاط باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم با زبان هنر ارزش‌های خود را در جامعه دینی نهادینه کنیم، اضافه کرد: رسالت کانون‌های فرهنگی رسالت بسیار بزرگی است، زیرا باید کاری کنیم فلاح فرهنگی در جامعه دینی در حد نصاب خودش قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید بتوانیم تحول فرهنگی برای تمدن سازی ایجاد کنیم، افزود: باید نگاه خود را به آخر خط بیندازیم و افق فکر ما جهانی‌تر باشد تا بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه رسالتی است که همه ما طبق بیانیه گام دوم انقلاب داریم به‌ویژه کانون‌های فرهنگی باید این سه رسالت را به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اهتمام ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: شایسته است هر هفته در مساجد فصلی از بیانیه گام دوم تبیین و معنا شده و امام جماعت ده دقیقه در رابطه با محورهای بیانیه صحبت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha