جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین بر تهیه و ارسال سریع‌تر اقلام مورد نیاز مردمِ گرفتار در سیل و همچنین اعزام گروه‌های جهادی به این مناطق تأکید شد.

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه ستاد کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق جنوب کشور، متشکل از ارگان‌های دولتی و نهادهای مردمیِ استان که  امام جمعه قزوین برگزار شد بر تهیه و ارسال سریع‌تر اقلام مورد نیاز مردمِ گرفتار در سیل و همچنین اعزام گروه‌های جهادی به این مناطق تأکید شد.

وی در این جلسه به تشریح حدیثی از پیامبر (صدر خصوص کمک به مسلمانان و غیر مسلمانان گرفتار و نیازمند پرداخت و اظهار کرد: پیامبر (صفرموده اگر مسلمانان نسبت به گرفتاری مسلمانان و غیر مسلمانان مستضعف و نیازمندی که از مسلمانان یاری خواسته‌اند، حساسیت نداشته باشند و به فریادشان نرسند، مسلمان محسوب نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به فرمایشات دو روز پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان و ضرورت مشارکت دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه اقشار جامعه را برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق جنوب کشور، فراخواندند و همه باید وظیفه خود را در این راستا انجام داده و با جدیت پای کار بیاییم..

 امام جمعه قزوین به کمک مردم در سیل و زلزله سال‌های گذشته به مناطق مختلف کشور اشاره کرد و یادآور شد: خدمات مردم قزوین به استان‌های خسارت دیده از حوادث سیل و زلزله، درخشان بوده و در سیل سیستان و بلوچستان نیز کارهایی صورت گرفته و ان‌شاءالله با وحدت و یکپارچگی، شاهد انسجام بیشتر در کمک‌رسانی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اینجا جمع شده‌ایم تا با یکپارچگی و وحدت بیشتر تلاش کنیم تا با حداکثر توان و ظرفیت به یاری مردم گرفتار در سیل برویم. من دست نهادهای دولتی و غیر دولتی را می‌بوسم و همه باید تلاش کنیم تا گروه‌های مختلف مردم را به پشتیبانی از نهادهای دولتی گسیل کرده و خلاءهای احتمالی را پر کنیم.

وی ادامه داد: باید فضا و اقدامات انجام شده را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم تا کاستی‌ها در خدمت‌رسانی شناسایی شود و تلاش کنیم کمبودها را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: شرایط مردم سیستان و بلوچستان قطعاً به شرایط عادی و خوب باز می‌گردد، اما آن‌چه مهم است، میزان تلاش و همت ما برای یاری رساندن به مردم این خطه است و این کمک‌ها می‌تواند همانند گذشته، برگ زرینی برای قزوین باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به تجربیات خوب ارگان‌های دولتی و نهادهای مردمی قزوین در کمک به مردم سیل‌زده، خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم و زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا در زمان بارش‌ها و نزولات آسمانی دچار خسارت و آسیب نشویم و از فرصت بارش این نعمت الهی به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه خدا تأکید کرده است که حق جهاد را ادا کنید، گفت: این روزها می‌گذرد و همه چیز سامان می‌یابد اما آن چیزی که ماندگاری پیدا می‌کند، اهتمام ما در خدمت به مردم مظلوم و گرفتار در سیل است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه تأکید کرد: زمانی اعضای این ستاد حرفشان تأثیرگذار است که خودشان نیز دخیل در کمک‌ها شوند. اینکه برای این حرکت پیش قدم شده‌ایم برکت دارد اما نباید صرفاً مدیر کار باشیم بلکه باید درگیر کار بشویم.

 وی اظهار کرد: این ستاد با محور کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است، البته در گذشته نیز همین عزیزان خدمات زیادی در کمک به مردم سیل‌زده و زلزله‌زده کشور و همچنین برنامه‌های دینی نظیر اربعین داشته‌اند و وجود چنین مجموعه‌ای مایه برکت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha