جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش تجلیل از روحانیون رزمنده؛ جانباز و آزاده کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به نقش کم نظیر «سیدالشهدای مقاومت» در شکل گیری هسته های مقاومت در دنیا اعم از فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی، حزب الله لبنان و انصارالله در یمن، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی پرورش یافتگان مکتب امامین انقلاب را در دنیا ساماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، امروز در همایش تجلیل از روحانیون رزمنده، جانباز و آزاده در محل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به سوره مبارکه ابراهیم(ع) آیه 37 که می فرماید: «رَبَّنَا إِنِّی أَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِیُقِیمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ یَشْکُرُونَ»، اظهار داشت: در عین حالی که آیه مذکور به واقع وصف حال حضرت ابراهیم(ع) است، اما حرکت و قیام انقلابی حضرت امام(ره) و آن سختی هایی که در خلال مبارزات متحمل شدند، با آیه کاملا قابل تطبیق است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: شعاع حرکت الهی امام خمینی(ره) مصداق « مِنَ النَّاسِ تَهْوی إِلَیْهِمْ» بود، که خدای متعال دلها را به سوی او هدایت کرد، به شکلی که اقشار مختلف مردم، فدایی امام(ره) شدند.

حجت الاسلام ایرانی ادامه داد: به برکت انقلاب امام(ره) تمام دنیا تحت تاثیر قیام الهی اایشان قرار گرفت و یکی از برکات برقراری نظام اسلامی در ایران، وجود 1000 حوزه علمیه که بیش از 100 هزار طلبه در آنها مشغول به تحصیل می باشند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه از جمله برکات قیام الهی امام خمینی(ره) پرورش یافتن سردارانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی بود که شیطان بزرگ را به زانو درآورد، گفت: حاج قاسم سلیمانی با سازماندهی عاشقان امامین انقلاب در دنیا و ایجاد صف واحد در مقابل آمریکا و نابودی داعش، ماهیت دشمنان اسلام را آشکار کرد.

وی تصریح کرد: گرچه سرداران دفاع مقدس در جوانی به شهادت رسیدند. اما خداوند به عمر حاج قاسم سلیمانی برکت داد و از معدود کسانی بود که غیر از حضرات معصومین(ع) همه زندگی اش را در راه مجاهدت های بی نظیر که در حجم رشادت به این اندازه باشد، کسی را سراغ نداریم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به نقش کم نظیر «سیدالشهدای مقاومت» در شکل گیری هسته های مقاومت در دنیا اعم از فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی، حزب الله  لبنان، انصارالله در یمن و...، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی پرورش یافتگان مکتب امامین انقلاب را در دنیا ساماندهی کرد.     

حجت الاسلام ایرانی بیان کرد: ادای احترام آزادگان جهان و تشییع تاریخی در عراق و ایران برای یکی از سربازان مخلص ولایت که خار در چشم و استخوان گلوی شیطان بزرگ بود، نشان از اقتدار اسلام است.

انتهای پیام

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدایی AE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب ایرانی عزیز شما خیلی خوبید ولی بخدا مدیون طلبه ها هستید که کسی مثل ... و ... را در مرکز استان به عنوان ... گذاشتید