جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه گام دوم انقلاب با رویکرد توسعه و پیشرفت در سایه اقتصاد اسلامی و بصیرت سیاسی در شهرستان شوط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، در مجتمع ولایت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوط با تشریح ظرفیت های تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب، سردار سلیمانی را مدیر در تراز تمدن نوین اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، چهارشنبه ۲۵ دی ماه، در اجلاسیه "گام دوم انقلاب با رویکرد توسعه و پیشرفت در سایه اقتصاد اسلامی و بصیرت سیاسی" که در مجتمع ولایت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوط برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بیانیه تفصیلی برای ایجاد تمدن الهی است

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب به پنج پرسش، کجا بودیم، کجا هستیم، آینده انقلاب اسلامی، ماهیت حرکت انقلاب اسلامی و آینده ترسیم شده در نظام اسلامی پاسخ داده شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: ایجاد یک نظام انقلابی بر محوریت تمدن اسلامی و الهی کلید واژه بیانیه گام دوم است که در آن به ویژگی‌های نظام اسلامی و انقلابی اشاره شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی دو قطب شرق و غرب جهان را مدیریت می‌کرد و غارت اموال کشورها و استعمار هدف مشترک این دو قدرت بود و آن‌ها می‌خواستند با غارت اموال مسلمین و تضعیف مسلمانان، اسلام را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اضافه کرد: علی رغم اینکه ما قبل از انقلاب هم عده داشتیم هم عُده، اما نبود مدیریت و استقلال در کشور اجازه هر نوع چپاول را به کشورهای استعماری می‌داد؛ امام خمینی (ره) با تدابیر خود مردم را پای کار آورد و استعمارگران را از کشور بیرون کرد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد، اما ۵/۲ مقالات برتر جهان از آن دانشمندان کشور است و ما امروز رتبه ۱۶ علمی جهان را داریم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: هر کجا از آرمان‌های انقلاب و فرامین امامین انقلاب اسلامی تعبیت کردیم، پیشرفت داشتیم و هر کجا آرمان‌ها را فراموش کردیم در آن مرحله متوقف شده و یا عقب ماندیم؛ امروز نباید ناکارآمدی برخی سازمان‌ها و ادارت را به پای نظام نوشت، بلکه ناکارآمدی محصول برخی مدیرانی است که به آرمان‌های نظام اسلامی وفادار نیستند.

وی با بیان این که امروز جهان در حال تغییر و شکل گیری جدید است و با افول قدرت غرب و تجزیه قدرت در بین کشورهای غربی، در یک پیچ تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز در همه کشورهای دنیا جبهه‌ها و هسته‌های مقاومت در برابر استکبار شکل گرفته است و باید از این فرصت، تمدن نوین اسلامی مبتنی بر مقاومت و عزت را بنیان‌گذاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان این‌که انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را از مرزهای خود به مرزهای کشورهای غربی گسترش داده است، افزود: امروز ایران ظرفیت ایجاد تمدن اسلامی را دارد و در چهل سال گذشته بنای آن گذاشته شده و عدالت حرکت فکری جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: انقلاب اسلامی تضاد بین عقلانیت و عاطفه، شور و شعور، اصالت و تجدد، مبانی درون انسانی و برون انسانی، ملیت و جمهوریت، عزت و کرامت، جهاد و مقاومت را با هم جمع کرده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های کشور ادامه داد: سردار سلیمانی الگوی یک مدیر در تراز تمدن نوین اسلامی بود که شجاعت، تدبیر، تعهد دینی و شرعی، مدیریت تحول‌گرا، اخلاق و فعالیت رسانه‌ای را در خود جمع کرده بود و یک دلار هم حق ماموریت نگرفت.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی هم مدیر نظامی بود و هم مدیر فرهنگی؛ خصوصیات بارز وی از او یک شخصیت ملی، اسلامی و بین‌المللی ساخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در پایان گفت: سردار سلیمانی سیاست‌مدار بود، اما هیچ وقت سیاست‌ زده نشد و به عنوان یک مسلمان فلسفه اسلام را در کشورهای خاورمیانه احیا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha