جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمیدی- مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی

حوزه/ دادستان ویژه روحانیت خراسان جنوبی گفت: شما طلاب و فضلا، نماینده مردمی در قم هستید که کمترین پرونده های قضائی را در سطح کشور دارند و استان خراسان جنوبی در صدر کمترین پرونده قضائی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی که عصر امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار سپهبد سلیمانی، اظهار داشت: بنده قریب به چهار ماه است که در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت شده و پیش از آن نیز در استان های دیگر مشغول به کار بوده ام.

وی ابراز داشت: مردم خراسان جنوبی، مردمی باصفا، متدین، انقلابی، کم توقع، پرکار و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که افتخاری برای آن خطه و دیار است.

مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظامی برخاسته از احکام و قواعد اسلام به عنوان جمهوری اسلامی در این کشور بنا و برپا شد؛ رهبران این نهضت روحانیت بودند و با تلاش مستمر و اخلاص امام راحل و همراهان ایشان این انقلاب در کشور به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تصریح کرد: بخواهیم یا نخواهیم، مردم این انقلاب را به نام روحانیت می نویسند و موفقیت یا عدم موفقیت این انقلاب نیز از چشم روحانیت دیده می شود؛ پس مسئولیت ما مضاعف است و باید تلاش بیشتری انجام شود.

دادستان ویژه روحانیت خراسان جنوبی بیان داشت: اگر نبود همراهی ملت و مردم، این انقلاب با شکست مواجه شده و طومار آن پیچیده می شد؛ اما مردم با حمایت های خود نگذاشتند این انقلاب شکست بخورد.

مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقش روحانیت در این انقلاب برجسته است، اظهار داشت: ما باید بدانیم که در این عرصه برای خود و مردم، وظیفه ای خطیر و سنگین داریم؛ وظیفه برای ما سنگین است؛ چون روحانیون باید جزو متقی ترین، سرآمدترین و نخبه ترین افراد در علم و تخصص خود باشند و در شناخت و بصیرت نسبت به انقلاب آگاهی های لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ابراز داشت: ما باید نسبت به مردم نیز بصیرت افزایی مناسب را داشته و وضیت موجود کشور، نظام و انقلاب را به خوبی برای مردم تجزیه و تحلیل نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: امام راحل برای اهمیت جایگاه این قشر و صیانت از حوزه های علمیه، دستور راه اندازی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت را داده اند تا از جایگاه حوزه و روحانیت، صیانت شود و بحمدالله امروز آثار و برکات این دادسراها و دادگاه ها را برای ما نمایان شده است.

مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن به دنبال نفوذ و ورود در جایگاه های حساسی همچون حوزه های علمیه است تا آن را از درون تهی کرده و پشتوانه بزرگ نظام و انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان داشت: دیدگاه دادسرای ویژه روحانیت، دیدگاه حفاظت و صیانت از جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه است و بر اساس آیین نامه دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت که به دستور امام خمینی (ره) تدوین و در این سالها به روز شده است، به پیش می رویم که جلوگیری از نفوذ، حفظ حیثیت روحانیت و ... از جمله اهداف آن است.

دادستان ویژه روحانیت خراسان جنوبی اظهار داشت: تنها قشری که «خلاف شأن» برای او جرم تلقی شده، روحانیت است و خلاف شأن به این معناست که مردم بگویند از یک روحانی انتظار نمی رفت فلان کار را انجام داده و یا در فلان محل حضور پیدا نماید.

مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، میان مردم تفاوتی قائل نیست و به تمام جرم ها رسیدگی می کند؛ به همین دلیل به جرم روحانیون نیز در دادگاه یا دادسرای روحانیت رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان ساخت: مسئولان دادسرا و دادگاه های ویژه روحانیت با حکم مستقیم رهبر معظم انقلاب تعیین می شود و در زیرمجموعه این دادسرا و دادگاه، دادیارهایی حضور دارند که به رسیدگی پرونده ها می پردازند.

وی تصریح کرد: در دادگاه یا دادسرای روحانیت، روحانی به کسی اطلاق می گردد که یا «ملبس به لباس روحانیت باشد» و یا «ملبس به لباس نباشد؛ اما ممکن است در حوزه علمیه ای مشغول به تحصیل باشد» و یا «اگر به کار دیگری مشغول باشد، عرفا از نظر مردم، روحانی محسوب شود».

مدیرکل دادگستری خراسان جنوبی بیان داشت: شما طلاب و فضلا، نماینده مردمی در قم هستید که کمترین پرونده های قضائی را در سطح کشور دارند و استان خراسان جنوبی در صدر کمترین پرونده قضائی قرار دارد.

دادستان ویژه روحانیت خراسان جنوبی اظهار داشت: اختلافات خانوادگی از آسیب های جدی جامعه ماست و روحانیت باید به این آسیب، توجه جدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ابراز داشت: وضع طلاق در کشور نگران کننده است و طلاب و روحانیون می توانند با برنامه ها و فعالیت های فرهنگی خود از مشکلات موجود در این موضوع بکاهند.

وی خاطرنشان ساخت: آسیب مهم دیگر در جامعه اسلامی، فضای مجازی است؛ این فضا، یک فرصت است؛ اما اگر به درستی از آن استفاده نشود، مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت که متأسفانه شاهد آن در کشور هستیم.

همچنین در این جلسه، جناب آقای فاضلی، مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: از جمله وظایف وزارت اطلاعات، رسیدگی به گروهک های تروریستی، مفاسد اقتصادی، مباحث امنیتی، ضدنفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و جاسوسی و ... می باشد.

وی اظهار داشت: مجموعه آسیب ها و مسائلی که در حوزه دین و روحانیت دنبال می شود، در مجموعه ای از وزارت اطلاعات در حال پیگیری است؛ چراکه اعتقاد ما بر این است که نظام جمهوری اسلامی ایران، بدون دین معنایی ندارد و باید رصد شود.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی ابراز داشت: «گسترش، تقویت و ارتقاء سطح تعامل با روحانیت»، «آگاهی بخشی به مسئولان و نهادهای دینی»، «پیشگیری از افراط های مذهبی شیعی»، «پیشگیری و مقابله با جریانات انحرافی»، «مقابله با جریانات سازمان یافته در عرصه های دینی در فضای مجازی و عمومی»، «تقویت کارکرد روحانیت، وعاظ و مداحان» و ... از جمله اهداف راه اندازی مجموعه دین و روحانیت در وزارت اطلاعات است.

فاضلی خاطرنشان ساخت: ما هر مقدار در موضوع قدرت سخت، آسیب ناپذیریم و به نقطه ای رسیدیم که کسی نمی تواند نگاه چپ به جمهوری اسلامی بیندازد، در قدرت نرم دچار مشکل هستیم و اشکالاتی وارد است.

وی با اشاره به آسیب های روحانیت، تصریح کرد: روحانیت در گذشته مستقل بوده است؛ اما در حال حاضر از آن استقلال کم شده است؛ چراکه خود را خرج گروه ها و طائفه ها کرده است.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی بیان داشت: فاصله طبقاتی، رفاه زدگی، فاصله با مردم و ... از جمله آسیب هایی است که متأسفانه گریبانگیر برخی از روحانیون شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.   

فاضلی اظهار داشت: روحانیت دارای جایگاه رفیعی در جامعه است که می تواند از ظرفیت خود برای کمک به کشور و مردم استفاده نماید.

وی ابراز داشت: اگر روحانیت کنار بنشیند، شاهد اشکالات بیشتری در کشور خواهیم بود.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس نیز خیرمقدم گفت و به بیان نکاتی پیرامون جلسات طلاب استان خراسان جنوبی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha