چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر شما/ روحانیون در کنار سیل زده‌ها

حوزه/ ۳۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی در ممناطق سیل زده سیستان و بلوچستان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، سردار سرتیپ پاسدارغلامرضا سلیمانی، امروز در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان چابهار، درباره فعالیت های سازمان بسیج در مناطق سیل زده گفت: سیلی که روزهای اخیر در منطقه چابهار، مناطق اطراف و همچنین در بعضی از استان‌های همجوار اتفاق افتاد خسارت‌های زیادی را به خصوص به مزارع کشاورزی وارد کرد زیرا عمده اقتصاد خانوارهای منطقه بر کشاورزی مبتنی است همچنین جاده‌های روستایی، جاده‌ها و برخی زیرساخت‌های دیگر نیز آسیب دیده است.

وی ادامه داد:  با اطلاع رسانی گروه‌های جهادی، سپاه شهرستان ها، نواحی بسیج، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مردم پیش از حادثه، هیچ گونه تلفات انسانی نداشتیم و از همان روزهای اول نیز سپاه و سپاه استان سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در منطقه حضور داشتند.

سردار سلیمانی در باره خدمات سپاه و بسیج تصریح کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی در منطقه فعال هستند، ۱۰ تیم پزشکی در منطقه حضور دارند، یک بیمارستان صحرایی برای استقرار در منطقه از تهران حرکت کرده است. اهالی با پشتیبانی سپاه استان و سپاه شهرستان چابهار ۱۰۰۰۰ پرس غذا روزانه طبخ و بین مردم توزیع می کنند و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ان شاءالله با ورود تجهیزات آشپزخانه‌ای از دو استان دیگر ۳۰۰۰۰ پرس به حجم قبلی اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: درحال حاضر مهم ترین مسئله، قطعی ارتباط حدود ۳۰۰ روستااست که امیدواریم با فروکش کردن آب این ارتباط برقرار شود البته هم اکنون قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بالگرد به همه روستاها امدادرسانی می‌کند و این امدادرسانی تا برقراری ارتباط روستاها ادامه خواهد یافت.

سردار سلیمانی با اشاره به خسارت‌های وارده به زمین‌های کشاورزی مردم اذعان کرد: متاسفانه حجم عظیمی از گل و لای زمین‌های کشاورزی را فراگرفته است، ما برای حل مشکلات کشاورزان، بسیج کشاورزی سازمان بسیج را وارد منطقه کرده ایم و امروز با حضور در منطقه زرآباد در حال بررسی دقیق موضوع هستند تا راهکارهای لازم را برای ترمیم زمین‌های کشاورزی ارائه دهند تا به سرعت این راهکارها را عملیاتی و کمک کنیم که ان شاءالله به زودی کشاورزی مردم رونق بگیرد و منطقه به شرایط عادی باز گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: تا هر زمان که مردم خوب منطقه نیاز به کمک داشته باشند، سپاه خواهد ماند و ما این حضور را استمرار خواهیم داد، چانچه در تعیین برآوردها خانه‌های مردم هم آسیب دیده باشد برای تعمیر و بازسازی خانه‌های مردم هم آمادگی کامل داریم تا با هماهنگی دستگاه‌های دیگر این کار را هم ان شاءالله به نتیجه برسانیم در هر صورت مردم مطمئن باشند حضور ما در منطقه استمرار و امدادرسانی‌های سپاه هم ادامه خواهد یافت و امیدواریم به سرعت مشکلات ناشی از سیل حل و فصل شود.

وی درباره درخواست‌های مردم در دیدارهای چهره به چهره، بیان کرد: این مردم بسیار نجیب و دوست داشتنی هستند و عمده تقاضای آن‌ها این است که در مورد کشاورزی آنان اقدامات عاجلی صورت گیرد، در واقع دستگاه‌های مسئول باید این کار را به سرعت انجام دهند البته من عرض کردم در اتخاذ راهکارهای فنی برای ترمیم زمین‌های کشاورزی بسیج کشاورزی ما در کنار سایر دستگاه‌ها در خدمت مردم خواهد بود.

سردار سلیمانی در سفر بازدید از مناطق سیل زده چابهار از دو روستای دیزی و سیدان معمود دیدن کرد و ضمن دیدار با مردم این مناطق از روند امدادرسانی آگاه شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha