شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست بسیج اساتید

حوزه/شهید سلیمانی نمونه ندارد. این شهید همه عمرش در جنگ بود ولی از نظر معنویت خاص بود برای همین خون بهای او تنها زدن یک سیلی نیست. باید این خون بها به اخراج امریکا همراه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر هادی محمدی در نشست «بررسی جریانات اخیر، چالشها و راهکارها های جلو گیری از آن»  که با حضور اساتید بسیجی  و به همت بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در مصلی قدس قم برگزار شد  گفت: بسیاری از سوالات اساسی در ذهن است وقتی درمورد انقلاب و حکومت بحث می کنیم، می گویم چرا بعضی راحت دنبال از دست دادن ارزش های دینی،‌اخلاقی و...هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز خبرهایی می شنوید که اخراج آمریکایی ها از منطقه خون بهای شهید سردار سلیمانی است. سوالی در همین رابطه می شود آیا این فقط خون بهای سردار است و یا فراتر از این مسئله است.

وی بیان داشت: نکته این است که این مبحث می تواند پاسخ به خیلی از سوالات باشد. امروز آمریکا به عنوان ابرقدرت، دارای استراتژیک جهانی و در ذیل آن استراتژیک خرد و منطقه ای است.

محمدی گفت: اگر استراتژی منطقه ای جواب ندهد، استراتژی جهانی محقق  نمی شود. آمریکا به عنوان ابرقدرت معتقد است که ماحق داریم برای همه دنیا تعیین و تکلیف کنیم و شما تنها دارنده نفت و گاز هستید.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برای این قدرت و آقایی اهدافی را تعیین می کنند. این برای این است که حضورشان دائمی و ابدی است.

وی بیان داشت: این را آمریکا به عنوان هدف استراتژی جهانی قرار داده و براساس همین مبنا سایر استراتژی زیر آن قرار می گیرد و روی این مبنا به خود حق می دهد دردنیا همه کار کند.

محمدی گفت: آمریکا می گوید چون در دنیا قدرت داریم و ابزار همه چیزها مانند پول، اقتصاد و ... در دست من است پس ما همه کاره هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر آمریکا از دوستان خود جاسوسی می کند برای این است که آنها را مدیریت و اجازه رشد و تبدیل به قدرت شدن را ندهد.

وی بیان داشت: در استراتژی بزرگ سعی می کنند ملزومات نظام تک بعُدی را در دست بگیرند و اجازه شراکت هم نمی دهند. سعی می کنند تضمین سیطره قطعی داشته باشند. چرا امریکا با چین به مناظره افتاده چون استراتژی چین به اندازه امریکا نیست. نمی خواهند چین رشد کند برای همین دنبال تخریب، آشوب و فتنه، براندازی و ایجاد مشکلات در عرصه اقتصادی در آسیای شرقی هستند.

محمدی گفت: امروز کشور می توانست از این استراتژی به نفع خود استفاده کند، ولی تنها ادعای امیر کبیری بودن را در آوردیم و اسم آن را گذاشته ایم دیپلماسی و در عمل روز به روز به عقب برگشته ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: استراتژی دیگر این است که آمریکا اجازه نمی دهد کشورهای دیگر به علوم هسته ای دست یابند چون می دانند اگر به این دانش و بمب برسند، برای آنها خطرناک خواهند بود.

وی بیان داشت: چرا جلوی کره شمالی را می گیرند، چرا اروپایی ها دنبال به هم زدن روابط با امریکا هستند. امریکا با دارا بودن استراتژی قدرت و استراتژی مدیریت نمی خواهد اجازه دهد کشوری تبدیل به قدرت شود، چون اگر به قدرت برسد می داند برای او خطرناک خواهد بود.

محمدی گفت: ابزار دیگر حفظ ابرقدرت به تنهایی است. این ابرقدرتی باید هر طوری است حفظ شود. یکی از این ابزارها می تواند نفت باشد. این ابزار برای این است تا بتواند دیگران را کنترل کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ایالت متحده، تلاش می کند در عراق حاکمیتی نباشد. می گوید 7 هزار میلیارد در عراق خرج کردم، برای همین چاه های نفتش مال من است.

وی بیان داشت: امریکا دنبال غارت نفت و منابع معدنی است کار به خرید ندارد. همه ترفندها را بکار می گیرد تا دلار در عرصه تجاری و معامله باقی بماند. امروز یکی از ابزارهای امریکا برای تسلط بر کشورها دلار و پول و... است.

محمدی گفت: ارتباط استراژی بزرگ با منطقه در همین مبنای ارائه شده است. اینجا اگر حضور دارند دنبال هدف هستند واگر ایران به آنها موشک زد و آنها را از این منطقه بیرون کرد این مسئله باعث شکسته شدن همینه قدرت امریکا می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برای اتفاق نیفتادن این مسئله، امریکا فرستاده های زیادی از کشورهای مختلف به ایران می فرستد تا نگذارد این قدرت در منطقه شکسته شود.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی نمونه ندارد. این شهید همه عمرش در جنگ بود ولی از نظر معنویت خاص بود برای همین خون بهای او تنها زدن یک سیلی نیست. باید این خون بها به اخراج امریکا همراه شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha