جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابعاد شخصیتی

عضو شورای علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) گفت: این کنگره فرصت مناسبی برای نشر، ترویج آموزه‌های علوی، تبلیغ سیره و روش امام علی(ع) در مباحثی مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد علی رضایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) اظهار داشت: این کنگره فرصت مناسبی برای نشر، ترویج آموزه‌های علوی، تبلیغ سیره و روش امام علی(ع) در مباحثی مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: یکی از ابعاد وجودی امیرالمؤمنین(ع) آموزه‌های علوی است که در احادیث ایشان تجلی یافته و در زمینه‌های مختلفی از زندگی بشر و سبک زندگی اسلامی تاثیرگذار است و اگر فرهنگ مسلمانان و به ویژه شیعیان مورد بررسی قرار بگیرد، درمی‌یابیم که زندگی و فرهنگ مسلمانان بسیار تحت تاثیر این آموزه‌ها است اما ما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم این تاثیرپذیری از آموزه‌های علوی را با کیفیت بیشتر گسترش ببخشیم.

عضو شورای علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) پیرامون این کنگره، تصریح کرد: کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) حدود یک سال پیش به همت موسسه اهل‌بیت(ع) کلید خورد و سپس با مراکز مختلفی مثل جامعه‌المصطفی، دانشگاه آزاد، حوزه علمیه اصفهان و غیره همکاری‌هایی شکل گرفت و اکنون نزدیک به ۳۰ مرکز با کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) همکاری داشته‌اند.

وی درباره نتایج و بازخوردهای این کنگره بیان کرد: خوشبختانه ایجاد کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) و برگزاری آن ثمرات خوبی به دنبال داشت و بیش از یک هزار اثر و نزدیک به ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است که در ۱۴ جلد در برنامه اختتامیه کنگره رونمایی می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) در نوع خود با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. برگزاری چنین کنگره‌هایی پیرامون زندگی اهل‌بیت(ع) می‌تواند در زمینه معرفی و شناسایی شخصیت آن‌ها به جهانیان و احیا و گسترش سیره و آموزه‌های آنان بسیار موثر باشد.

عضو شورای علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) پیرامون تمرکز کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) به وجوه علمی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در کنگره به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت، ارتباط احادیث امیرالمؤمنین(ع) با مباحث علوم انسانی و تحولات آن بود که ۶ جلد از آثار این کنگره به این موضوع مربوط می‌شود.

وی شرکت پژوهشگران غیرایرانی در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) را از نکات قابل توجه این کنگره عنوان کرد و اظهار داشت: اگرچه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) یک کنگره ملی بود اما پژوهشگرانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله عراق، پاکستان، هند، افغانستان، آفریقای جنوبی، تونس و غیره مقالاتی را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند و عملا یک کنگره بین‌المللی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام  رضایی بیان داشت: این کنگره می‌تواند تبلیغ خوبی برای سیره و راه و روش امیرالمؤمنین(ع) در مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد و نیز ارتباط بین انقلاب اسلامی ایران با مبانی و سیره امیرالمؤمنین(ع) را تبیین کند،  این کنگره آغازی است برای معرفی هرچه بهتر شخصیت امیرالمؤمنین امام علی(ع) به مردم و امیدوارم این برنامه‌ها ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکرم السادات IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام و ادب برگزاری کنگره بسیار عالی و سودمند بود دست همه عزیزانی که برای این کنگره زحمت کشیدند درد نکند خدا قوت.