جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  با گذشت 3 سال از حمله تروریستی، مسجد کبک مرمت و ارتقاء می یابد

حوزه/ از جمله تغییرات در مسجد جامع کبک که پس از گذشت ۳ سال از حمله تروریستی در آن مرمت و ارتقاء انجام می شود، تدابیر امنیتی بهتر و تغییر ساختار ظاهری آن به یک مسجد سنتی است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، مسجد جامع کبک در مونترال کانادا با گذشت ۳ سال از حمله تروریستی مرگبار، در حال بازسازی است و قصد دارد تدابیر امنیتی را ارتقاء دهد.

تقریباً سه سال پس از تیراندازی مرگبار که منجر به کشته شدن شش نفر و مجروح شدن چندین نفر دیگر شد ، مسجد جامع کبک در حال بازسازی های اساسی است.

به گفته محمد لبیدی ، رئیس پیشین ، مرکز فرهنگی اسلامی کبک، مسجد از شیشه ساخته شده بود و مسلمانان تصمیم گرفته اند سنگ را جایگزین شیشه کنند.

لبیدی گفت: ما [همچنین] به فضای بیشتری احتیاج داریم زیرا جامعه مسلمانان در شهر کبک در حال رشد است زیرا موج جدیدی از مهاجرت به ویژه مردم از آفریقا رخ داده است.

 اکنون ، برنامه هایی برای همراه داشتن قفل های بیشتر ، یک سیستم امنیتی پیشرفته ، یک اسکله بزرگ ، ورودی های اضافی و سایر طرح ها وجود دارد تا با خیال راحت از ۳۰۰ نمازگزار جدیددر این محل استقبال شود.

لبیدی گفت:  ساختمان مانند یک مسجد سنتی خواهد بود. ما به طور کلی با همسایگان در کبک رابطه خوبی داریم و قصد داریم  ظاهر مسجد را به گونه ای تغییر دهیم که به شکل یک مکان عبادی سنتی مشخص باشد.

 وی گفت: به علاوه معمار ما کوشید تا معماری مشابه کلیسای جلوی مسجد داشته باشد تا پیوند دو دین مسیحیت و اسلام را ترسیم کند.

مقامات تخمین می زنند که هزینه نوسازی مسجد ۱.۲ میلیون دلار خواهد بود. اعضای مسجد می گویند که برای جمع آوری پول برای کمک به تأمین هزینه تعمیرات ، با جامعه مسلمانان در سراسر کانادا در ارتباط هستند. این مرکز همچنین برای ایجاد یک قبرستان اسلامی در تلاش است، پروژه ای که در دسامبر گذشته توسط اداره شهری کبک تصویب شد. پیش بینی می شود این گورستان تا بهار افتتاح شود و بازسازی های این مسجد نیز تا پایان ماه ژوئن به اتمام برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha