پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان ضمن توصیف ابعاد شخصیت حضرت علی(ع) از باب روایات اهل سنت و شیعه گفت: حقیقت این است که شناخت خداوند متعال در گرو شناخت حضرت علی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در کنگره ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت امام علی در سالن اهل بیت(ع) اصفهان، اظهار کرد: اگر ما حقیقت امامت را بدانیم توجه خواهیم کرد که دسترسی به ابعاد حقیقی وجودی آنها نخواهیم داشت وآنچه می گوییم تنها صفت های وجودی آنها است.
وی بیان کرد: امامت حداقل دو معنا، یکی به معنی پیشوایی و یک معنای خاص که به تعبیر من، امامت ابراهیمی نام دارد؛ امام از نظر لغت به معنای پیشوا است که انسان می تواند امام کفر یا امام خیر باشد.
عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: آمریکا امام شیطنت و پلیدی و به عنوان مثال بن سلمان امام بدی است، اما یک نوع دیگر امامت خیری و خوبی است. امامت ابراهیمی، امامتی است که از نبوت و رسالت و رسول بالاتر است، این امامت امامتی است که پی بردن به ابعاد شخصیتی آن توسط ما بسیار سخت و غیر ممکن است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بیان و توصیف ابعاد وجودی امامان در زمان صدر اسلام ممکن و قابل فهم نبود؛ امام رضا(ع) در روایتی می فرماید امام در هر زمانی باشد کسی مثل او نیست و هیچ عالمی معادل او نیست و مثلی ندارد و همه فضایل را داراست و این فضایل کسبی نیست. بنابراین ما در این جلسات می توانیم بیان کنیم خصوصیات خوبی که انسانها دارا هستند  را امام علی(ع) بیشتر داشت، ولی حقیقت خیلی بالاتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha