جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفتمین جلسه مشترک هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدام قاطع سپاه در حمله به مواضع آمریکا در عین الاسد، به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: از درگذشت هم‌وطنان و نخبگان‌ در این حادثه، متالم و متاثر شدیم، اما همان طور که فرماندهان نظامی گفتند در این مسئله، خطای انسانی رخ داد، اگرچه فرضیه خرابکاری دشمن نیز مطرح است و باید منتظر ماند تا نتایج بررسی‌های مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد جنتی، صبح امروز در هفتمین جلسه مشترک هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی،ر تهران با اشاره فرار تاریخی پهلوی دوم در روز ۲۶ دی، گفت: امروز روز بزرگی است. امروز روز فرار شاه، آمریکا و اسرائیل از این سرزمین است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: شهادت این سردار بزرگ اسلام داغی بزرگی بر دل ما گذاشت و همه مردم ایران و بلکه مردم منطقه را متاثر کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: با شهادت این شخصیت والا مقام همه دشمنان ایران و اسلام دیدند مردم منطقه و بخصوص مردم عراق، سوریه و لبنان از متجاوزان غربی و عربی به سطوح آمده اند و خواستار خروج نیروی های بیگانه از کشورشان و بلکه منطقه هستند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید شخصیت روحی و معنوی سردار شهید سلیمانی گفت: این شهید دارای روح معنوی بالای بود و دست نوشته قبل از شهادت ایشان تاکید بر این مطلب می کند که  خدا مرا پاک و مطهر بپذیر.

وی ادامه داد: رفتار سردار سلیمانی، انسان را یاد امیرالمومنین(ع) می اندازد که در جنگ یک فرمانده به تمام معنا و در مقابل مردم یک خادم متواضع بود. افراد با این شخصیت والا علاوه بر اینکه جسم موثری در دنیا دارند حتی روح این افراد هم موثر است و همگان ملاحظه کردند که بعد شهادت ایشان همه مردم منطقه در مورد خروج آمریکایی ها از منطقه هم زبان شدند.

آیت الله جنتی در مورد جانباختن تعدادی از مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی، گفت: در تشیع سپهبد شهید سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند و البته حادثه کرمان که منجر به فوت تعدادی از مردم شد این غم شهادت را برای ما بیشتر کرد.

تصاویر جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون های داخلی

دبیر شورای نگهبان در ادامه با قدردانی از سپاه به دلیل پاسخ کوبنده آن‌ها به آمریکایی‌ها در پی شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: خداوند به عزت و قدرت سپاه بیافزاید که با پاسخ موشکی خود هیمنه آمریکا را در مقابل چشم جهانیان شکست و چنان سیلی به آن‌ها زدند که حتی توان پاسخ متقابل را نداشتند.

وی به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز اشاره کرد و گفت: از درگذشت هم‌وطنان و نخبگان‌ در این حادثه، متالم و متاثر شدیم، اما همان طور که فرماندهان نظامی گفتند در این مسئله، خطای انسانی رخ داد، اگرچه فرضیه خرابکاری دشمن نیز مطرح است و باید منتظر ماند تا نتایج بررسی‌های مسئولین مشخص شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در جمع فرصت‌طلبانی که به بهانه عزاداری برای جانباختگان حادثه هواپیما دست به شعارها و اقدامات ساختارشکنانه زدند، گفت: این اقدام سفیر خلاف قواعد حقوقی و رفتار دیپلماتیک است و مسئولان محترم باید طبق قانون با او برخورد و به عنوان عنصر نامطلوب وی را معرفی کنند.

آیت‌الله جنتی در بخش پایانانی سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: صلاحیت تعداد ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس توسط هیئت های مرکزی نظارت احراز نشد، البته این رد صلاحیت نهایی نیست و آنها می‌توانند شکایت کنند و شورای نگهبان با دقت تمام به همه شکایات رسیدگی خواهد کرد و اگر احیانا از میان کسانی که رد صلاحیت یا فاقد صلاحیت اعلام شده‌اند، اشتباهی صورت گرفته باشد، حتماً اصلاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجلس آینده باید به وضعیت نابسامان مسکن و اقتصاد رسیدگی کند و حتماً باید مجلسی کارآمد باشد؛ نمایندگان مجلس آینده باید وظایف نمایندگی خودشان را تمام و کمال انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha