چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور تصریح کرد: اندیشه و سلوک امام علی(ع) به ویژه در دوره تصدی حکومت بر جامعه حاوی نکات درس‌آموز است که به عنوان یک منبع اجتهادی مستحکم برای همه قابل استقاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در پیامی به آیین اختتامیه کنگره ابعاد شخصیت حضرت علی(ع) در اصفهان، آورده است: اندیشه وسلوک امام علی(ع) به ویژه در دوره تصدی حکومت بر جامعه، حاوی نکات درس آموز است که به عنوان یک منبع اجتهادی مستحکم برای همه قابل استفاده است.
 این منبع غنی حتی برای غیر مسلمانان قابل استفاده است و همه کسانی که در جستجوی یک الگوی سالم  عدالت خواه حکومتی هستند می توانند از این الگو توشه برگیرند.
امروزه درس های حیات بخش  باید سرلوحه افکار و سرمشق عمل باشد، گرچه ما توانایی رسیدن به قله کمالات آن وجود ارزشمند را نداریم، ولی باید طبق فرمایش آن بزرگوار با پاکدامنی و راستی این مسیر را بپیماییم.  
و چه بجاست همه احاد جامعه با هر نوع تفکر بعداز گذشت ۱۴ قرن از شهادتش به پیشوایش خاتم مصطفی(ص) ونهایتا پیشوای خداوند خالق علی(ع) عذر تقصیر بیاوریم که در شناخت او کوتاهی کرده و از فرصت درک او غافل ماندیم و نفهمیدیم اگر مفاهیم علوی را از جامعه جدا کنیم سرمایه چندانی برای ما نیست.
امیدواریم برگزاری این کنگره گامی موثر در جهت تثبیت شخصیت آن امام همام باشد. از برگزار کنندگان کنگره تشکر می کنم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فری IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    0 0
    پس ساده‌زیستی پیشه کن #حقوق‌نجومی #خانه‌100میلیاردی