پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/اجتماع عظیم جوانان مقاومت بیش از صد و بیست کشور جهان در مصلی قم

حوزه/ مراسم بزرگداشت سرداران مقاومت، شهیدان «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، با حضور گسترده دانشجویان عراقی و استادان و کارکنان دانشگاه علوم و معارف در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، ضمن تبریک و تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای فاجعه اخیر، با بیان این که هر دو این بزرگوار همواره دعا می‌کردند در راه خداوند متعال به شهادت نائل آیند و به آرزویشان رسیدند، اظهار داشت: اسم حاج قاسم سلیمانی، این مرد بزرگ جهان اسلام، پس از ظهور داعش و انهدام آن بر سر زبان‌ها افتاد و با وجود این که از همان روزهای نخستین تهاجم داعش در سوریه حضور پررنگی داشت، پس از آزادسازی فلوجه، به تدریج در میان افکار عموم جهانیان به مردی تاریخ‌ساز تبدیل شد.

وی با تأکید بر این که باید قدردان رشادت شهدای مقاومت و پاسداشت مجاهدت وی از امنیت سرزمین‌های اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: پس از سقوط موصل، داعش هدف خود را سامرا معرفی کرد تا بدین ترتیب، به بارگاه ملکوتی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) جسارت کند که با بسیج مردمی و حضور جوانان پرشور و مخلص عراقی روبه‌رو شد.

سخنران این نشست به فتوای مرجعیت شیعی عراق و اوج‌گیری فعالیت حشدالشعبی در این سرزمین اشاره نمود و یادآور شد: بیشتر نیروهایی که به حشدالشعبی ملحق شدند، از جوانانی با فقر مادی و غنای معرفتی بودند که دلی بزرگ و مخلص داشتند و در برابر ویرانی‌های روزافزون داعش ایستادگی نمودند.

حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری به اعتراض‌های مردم عراق اشاره کرد که به اغتشاشات منجر شد و ابراز داشت: خون این شهدا، مرهمی بر التیام دردهای مردم عراق بود و توانست در برابر اغتشاش دشمنان ملت عراق ایستادگی کند. حاج قاسم سلیمانی بیشتر از بسیاری از عراقی‌ها به کشور و مردم عراق خدمت کرد.

وی با تأکید بر این که وطن مسلمانان، دین آنان است، اظهار داشت: در مبانی اسلامی، خون مسلمان حرمت دارد و بر همه مسلمانان واجب است در برابر ظلمی بایستد که به مسلمانان و کل بشریت روا داشته می‌شود.

سخنران این نشست بر اهمیت تشخیص دوست و دشمن اشاره نمود و ابراز داشت: بزرگ‌ترین افتخار مسلمان، حمایت و ایثار در راه دین الهی است؛ فرزندان ملت عراق، که لباس حشدالشعبی بر تن داشتند، در برابر دسیسه‌های شوم غربیان ایستادگی کردند و در برابر ظلمی که عراق را به تا مرز ویرانی برد، ایستادند؛ فرزندان ایران و عراق دوشادوش هم، در برابر افراطیون، منافقین و کفار ایستادگی کردند و جلو بی‌احترامی به ساحت مقدس اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و حرمت‌شکنی آن حضرات را گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری با بیان این که خون ملت ایران و عراق با شهادت حاج قاسم و ابومهدی در هم آمیخت و به وحدت روزافزون امت دو کشور منجر خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه، جهان اسلام با وجود تأکیدات دینی، همچنان در تجلی وحدت اسلامی با مشکلاتی روبه‌روست؛ این امر جهان اسلام را با چالش‌های جدی روبه‌رو ساخته است.

وی «انّی سِلمٌ لِمن سالَمَکُم» را شعار برجسته اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: مرزهای جغرافیایی در مبانی اسلامی جایگاهی چندانی ندارند و جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است و باید امت واحده باشد؛ همه مسلمانان باید به نیازها و مشکلات تک‌تک مسلمانان و امت اسلامی حساس باشند.

سخنران این نشست با بیان این که قرار گرفتن در میانه حق و باطل، همراهی با افعال و کردار باطل است، خاطرنشان ساخت: شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی و فرزندان ایران و عراق به دست شیطان بزرگ، افتخاری والا برای مجاهدان دو ملت برشمرده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری با تأکید بر این که باید با حرف و عمل، به پیام اسلام توجه داشته باشیم، گفت: همان گونه که نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) متعلق به تمام بشریت هستند و نمی‌توان ایشان را در جغرافیای سرزمینی حصر نمود، شهدای مقاومت را، که سودای مقابله با دشمنان اسلام را بر سردارند، نمی‌توان متعلق به جغرافیایی خاص دانست.

سخنران این نشست ادامه داد: فرزندان انقلاب اسلامی، به دستور ولی فقیه و لبیک به مرجعیت، اموال خود را به سلاح تبدیل نموده، شانه به شانه برادران عراقی خود، در برابر دشمنانی ایستادند که چشم به سرزمین‌های اسلامی دوخته بودند. شهدای جهان اسلام -خواه ایرانی، عراقی، پاکستانی، افغانستانی، یمنی، لبنانی و...- هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و همگی فرزندان امت اسلامی هستند.

وی با تأکید بر این که اگر به پیام‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و «آیت‌الله‌العظمی سیستانی» توجه داشته باشیم، در هیچ جایی از پیام این بزرگواران، مقاومت در جغرافیای سرزمینی کشورها محصور نشده است، خاطرنشان کرد: ضمن تأکید بر ارزشمندی علاقه به سرزمین و کشور، باید توجه داشته باشیم که در مبانی الهی، دین بالاتر از کشور تعریف شده و شهید راه خدا، متعلق به همه امت اسلامی است، نه کشور خاص با جغرافیای سرزمینی محدود. حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی و شهدای مقاومت به همه مسلمانان و آزادگان جهان تعلق دارند.

سخنران این نشست مقایسه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را با کفاری مانند «ترامپ»، اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اذعان داشت: به اذن خداوند متعال و وعده الهی، ثمره خون پاک شهیدان اسلام، به ویژه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، پایانی بر حضور نحس امریکایی‌ها در منطقه خواهد بود.

وی، در ادامه، ضمن اشاره به تعداد شهدای جبهه مقاومت و حشدالشعبی عراق، با بیان این که شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ثمرات بسیاری برای جهان اسلام رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: شلیک موشک‌های ولایت به سمت پایگاه‌های امریکایی، نخستین گام جبهه مقاومت است؛  در صورت گستاخی دوباره امریکا، تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.

سخنران این نشست، در بخش پایانی سخنان خود، دفاع از مرجعیت و ولایت فقیه را مهم‌ترین وظیفه و رسالت مسلمانان دانست و ابراز داشت: ان‌شاء‌الله خون شهید سلیمانی، بشارتی بر ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

«حجت‌الاسلام بهزادیان» نیز در ابتدای این نشست، ضمن تبریک و تسلیت شهادت «سردار شهید سپهبد صیاد شیرازی»، بیانیه دانشگاه علوم و معارف اسلامی را درباره شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی و یاران مقاومت قرائت نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha