چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضایی

استاندار اصفهان گفت: امام علی(ع) در نگاه مردم ایران نماد شرافت، مردانگی و آزادگی است، راستگویی و درست پنداری را با میزان علی(ع) و حضرت را یاور مددکاران و یاری گاران و خصم ستمگران می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، دکتر عباس رضایی در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیت امیرالمومنین(ع) در سالن اهل البیت اصفهان با بیان اینکه معرفت به وجود امیرالمومنین امام علی(ع) در بعد ظاهر و باطن تفسیر می‌شود، اظهار داشت: معرفت به ظاهر امام علی(ع) به عنوان حجت خدا مستلزم اطاعت از اوست، زیرا مصداق نور السماوات و الارض است.

وی ادامه داد: همانگونه که خداوند خود را در کلامش کریمانه به انسان معرفی کرده وجود حضرت امیر در نهج البلاغه هم به همین گونه است.

استاندار اصفهان ادامه داد: حضرت علی(ع) رسالتی در حکمت آفرینش بیان کردند که راهی جز تمسک به رسالت الهی نیست و باور، اندیشه و رفتار انسانی در تبلور زندگی اوست.

وی اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) انسان را در کره خاکی مشتاق و عاشق می‌سازند که در سبک زندگی، کرامت، قناعت و محبت او آراسته است و از آزمندی، حسادت، تنهایی، غرور، دزدی، قتل، کفران، اسراف و ناشکیبایی پیرایش می‌کنند.

رضایی افزود: امام علی(ع) در معرفی سبک زندگی، حق را نقطه مرکزی پرگار زندگی دانسته و حق، عدالت فردی و اجتماعی، دانش، بینش، تعهد و وفا را از مولفه تمدن اسلامی می‌شناسند، همچنین نهج البلاغه او نهج و طریق سعادت است.

وی اضافه کرد: سخن امیرالمومنین (ع)سرچشمه ای است که رسالت انسان را در عشق و پرستش نمی‌داند، بلکه حقیقت و ماهیت انسان را در حقیقت و جلوه حق و عقل و محبت می‌داند، همچنین در حکمت عملی انسان را در تعامل و ارتباط چهارگانه انسان با طبیعت، انسان با خود، انسان با دیگران و انسان  با خدا می‌داند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امام علی(ع) در نگاه مردم ایران نماد شرافت، مردانگی و آزادگی است، راستگویی و درست پنداری را با میزان علی(ع) و حضرت را یاور مددکاران و یاری گاران و خصم ستمگران می‌دانند.

شایان ذکر است، این کنگره با پیام آیت الله العظمی مظاهری و با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha