پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاسف از اینکه امروز نه تنها خانواده مورد آسیب واقع شده است، بلکه اصل ازدواج نیز تغییر کرده است، گفت: ترویج زندگی مجردی موضوعی است که متاسفانه در کشور باب شده است و نیازمند مراقبت در این رابطه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در نخستین گردهمایی استانی فعالان حوزه خانواده، با موضوع خانواده و گام دوم انقلاب، با تاکید بر نقش خانواده در جامعه، اظهار کرد: امروز باید در زمینه اهمیت نقش خانواده و تبیین نقشه ها و اهداف دشمنان برای تخریب این نهاد فعالیت کرد.

وی افزود: یک از مهم ترین مراکزی که دشمن برای نابودی آن برنامه جدی دارد، خانواده است و این اهمیت توجه به موضوع خانواده را دو چندان می کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مطالعات در حوزه خانواده به دانش مستقلی در جهان تبدیل شده است، ابراز داشت: متاسفانه در شرایط فعلی و با طوفانی که در حوزه خانواده رخ داده است، ارتباط چندانی بین والدین و فرزندان و حتی با پدربزرگ و مادر بزرگ ها وجود ندارد.

وی، رشد تکنولوژی را یکی از عوامل تغییر سبک زندگی افراد دانست و گفت: جامعه امروز، یک جامعه باز است، به این معنی که بر خلاف گذشته که تربیت بچه ها تنها در خانواده  و یا در آموزش و پرورش شکل می گرفت، اما امروز نهاد ها و موضوعاتی مختلفی بر تربیت افراد تاثیر گذار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاسف از اینکه امروز نه تنها خانواده مورد آسیب واقع شده است، بلکه اصل ازدواج نیز تغییر کرده است، اظهار داشت: ترویج زندگی مجردی موضوعی است که متاسفانه در کشور باب شده است و نیازمند مراقبت در این رابطه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خانواده اصیل اسلامی و ایرانی را بازسازی کنیم، یادآور شد: امروز باید با استفاده فرهنگ اصیل خود در عرصه‌ها و تعاملات مختلف، آن را در خانواده ها جاری و ساری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اهمیت انتخاب الگوی مناسب در موضوع خانواده، اظهار داشت: اگر می خواهیم در حوزه خانواده موفق شویم نیازمند حرکات علمی و دقیق در کنار هم، در این خصوص هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از زمان حضور خود در همدان، دغدغه مسائل حوزه خانواده را داشتم، گفت: با شناسایی گروه ها و افراد فعال در حوزه خانواده، مجمع خانواده را در استان تشکیل دادیم و امیدواریم که به زودی اهداف آن محقق شود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه قسمتی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان را به حوزه خانواده و تربیت کودکان اختصاص داده‌ایم، عنوان کرد: به جز مشاوره، باید کارهای عمیق تری در این مجموعه انجام شود تا آسیب های این حوزه را کاهش دهیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha