پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما در حوزه باید مطالعات مقارن داشته باشیم تا بتوانیم نشان دهیم که فقه جعفری چه پیشینه ای داشته است، بافت و فضایی که روایات در آن گفته شده بسیار مهم است که موردتاکید آیت الله بروجردی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی که در بیت معظم له برگزار شد، عنوان کرد: دشمنان حوزه های علمیه در تلاش هستند که با استفاده از ابزار تفرقه بین مذاهب اسلامی، به منافع خود برسند.

وی افزود: در 300 سال اخیر مشاهده کرده ایم که نظام استکبار جهانی در تلاش بوده اند که با ایجاد تفرقه بین ملل اسلامی بتوانند تسلط خود را بیشتر کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحوم آیت الله بروجردی تلاش وافری کردند که بتوانند فقه جعفری را در جهان اسلام معرفی کنند، ایشان با ارسال آیت الله قمی به مصر فقه جعفری را در کنار دیگر مذاهب تثبیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطرنشان کرد: آیت الله بروجردی همواره به شاگردان توصیه می کردند که در کنار احادیث شیعی، به زمینه احادیث اهل سنت نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: قطری ها روی لغات قرآن یک کار علمی کرده اند و ادبیات شفاهی قرآن را در عصر جاهلیت دنبال کرده اند که مجموعه این کار در برخی از سایت ها و فضاهای مجازی در حال انتشار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: ما در حوزه باید مطالعات مقارن داشته باشیم تا بتوانیم نشان دهیم که فقه جعفری چه پیشینه ای داشته است، بافت و فضایی که روایات در آن گفته شده بسیار مهم است که موردتاکید آیت الله بروجردی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha