چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه طلاب استان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت: ما در زمینه حوزه علمیه از استان های اول کشور هستیم و در تقویت حوزه، هیچ کوتاهی صورت نمی گیرد و هیچ استانی همانند اوقاف استان کرمانشاه به تقویت حوزه نپرداخته است و این به برکت موقوفات پیشینیانی است که این کار را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در جلسه طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم که پیش از ظهر امروز در مؤسسه امام صادق (ع) پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: این روزها وضعیت کشور در فضای خاصی قرار گرفته و حرکت و شور بزرگی با شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتقام از آمریکا ایجاد شده است؛ اما در ادامه فضای سنگینی را با برخی اتفاقات در کشور ایجاد کردند تا خوش خدمتی به استکبار داشته باشند.

وی ابراز داشت: ما در کشور اتفاقاتی را داشته ایم که البته اسم کرمانشاه نیز متأسفانه در آن بوده و وظیفه طلاب، فضلا و روحانیون در این مباحث سنگین است و باید از یکدیگر مطالبه داشته باشیم که چرا باید اسم کرمانشاه در این اتفاقات آورده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که باید به آن بیندیشیم، موضوعات فرهنگی استان کرمانشاه است که متأسفانه وضعیت مناسبی ندارد و طلاب و فضلا باید ورود داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کرد: ما در زمینه حوزه علمیه از استان های اول کشور هستیم و در تقویت حوزه، هیچ کوتاهی صورت نمی گیرد و هیچ استانی همانند اوقاف استان کرمانشاه به تقویت حوزه نپرداخته است و این به برکت موقوفات پیشینیانی است که این کار را انجام داده اند.

وی بیان داشت: امروز هجمه شبهات بسیار بالاست و متأسفانه سبب جذب جوانان ما به سوی مباحث غیردینی شده است که آسیب بالایی به ما می رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: کاری که ما می توانیم برای این موضوعات انجام دهیم، کمک برای تربیت متخصصان در موضوعات مختلف است که با کمک اوقاف استان در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی ابراز داشت: بحمدالله مرکز تخصصی کلام در استان کرمانشاه راه اندازی شده و ان شاءالله به زودی مرکز تخصصی تفسیر نیز راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: سیاست جدید اداره کل اوقاف، تقویت حوزه های علمیه برادران و خواهران است تا بتوانیم متخصصان مناسبی در موضوعات مختلف تربیت نماییم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: ما برای تمام هزینه هایی که برای حوزه های علمیه انجام می دهیم، نیت واقفانی را داریم که برای حوزه، وقف کرده و از این مسیر هزینه می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی بیان داشت: ما در بحث دارو و درمان برای فقرا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال هزینه می کنیم و جزو برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است.

وی اظهار داشت: برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز قریب به یک میلیارد تومان در امسال هزینه نموده ایم و ورودی نیز در مباحث قرآنی استان داشته ایم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: روحانیون مستقر در سطح روستاها ثمرات بسیار زیادی دارند؛ اما متأسفانه توان مالی سازمان تبلیغات بسیار پایین آمده و اداره کل اوقاف ورود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خاطرنشان ساخت: در موضوع اعزام مبلغ نیز کارهایی را انجام داده ایم؛ البته مشکلاتی پیش روی ماست؛ اما تلاش خود را انجام خواهیم داد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عبدی، نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه نیز ضمن خیرمقدم، گزارشی از فعالیت نمایندگان طلاب ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول بهمنی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 1
    چرا برنامه تبلیغ شبهای آخر هفته به مناطق محروم و روستاهای دور دست که با خون دل نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه راه اندازی شده بود تعطیل شده اند ؟