پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید نواب صفوی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: شهید نواب صفوی هیچ گاه در برابر انحرافات به خصوص در عرصه سیاسی، منفعل و ساکت و بی تفاوت نبود.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی و همرزمانش اظهار داشت: ۶۴ سال از زمان شهادت مظلومانه نواب صفوی می گذرد اما هنوز هم پس از گذشت این همه سال، ما نیازمند الگوگیری از غیرتمندی و احساس مسئولیت این بزرگوار و دیگر شهدای والامقامی هستیم که ما را نسبت به رسالت دینی و انقلابی خود آگاه ساختند.

وی افزود: همین چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم بر لزوم تقویت ایمان و غیرت دینی در سطح جامعه تاکید کردند و این مساله نشان می دهد که ما در این باره چقدر وظیفه داریم و می بایست در این عرصه همه تلاشمان را انجام دهیم.

 عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین گفت: بی شک هر چقدر در این خصوص کوتاهی و غفلت داشته باشیم، خودمان متضرر می شویم و دودش به چشم خودمان می رود، چرا که بزرگترین خطر در جامعه اسلامی این است که ایمان و غیرت دینی در آن تضعیف شود.

وی با تأکید بر این که یکی از نشانه های بارز مؤمن بر اساس روایات اهل بیت(ع)، غیرت دینی است، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی یک طلبه و روحانی ای بود که هیچ گاه نسبت به انحرافات و منکرات در جامعه به خصوص در ابعاد سیاسی غافل نبود و امروز هم بدون شک، بزرگترین آسیب جامعه ما ریشه در بی تفاوتی و انفعال دارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha