پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار سلیمانی

حوزه / یک کارگردان و بازیگر سینما گفت: کارهایی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داد، برای همه مردم دنیا آرامش به همراه آورد. برای همین وی را می‌توان قهرمان تمام دنیا دانست.

عطاءالله سلمانیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: سردار سلیمانی تنها قهرمانی برای ایرانیان نبود، بلکه بسیاری از کشورهای دنیا به او همانند یک قهرمان ملی و میهنی نگاه می‌کنند، زیرا جانفشانی وی و همرزمانش در طول سال‌های گذشته باعث شده که مردم جهان در آرامش نسبتا خوبی روزگار سپری کنند. تا چند سال پیش داعش همه ما را ترسانده بود، چون رفتاری که آنها نشان می‌دادند به هیچ وجه با مقیاس‌های انسانی همخوانی نداشت، اما فردی چون سردار سلیمانی در مقابل این وحشی‌ها ایستاد و نسل آنها را از بین برد.

وی گفت: چنین فردی اگر در هر کشوری بود درباره‌اش فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی ساخته می‌شد، برای همین باید این شخصیت برجسته محور بسیاری از تولیدات نمایشی قرار گیرد. حال ممکن است این سوال پیش آید، چرا در زمان حیات وی چنین اتفاقی رخ نداده است؟ سردار سلیمانی به اندازه‌ای بلند نظر بود که دوست نداشت درباره وی در مجامع عمومی حرفی زده شود، برای همین هیچگاه همایش یا بزرگذاشتی برای او برگزار نشد، ولیکن هم اکنون که وی به شهادت رسیده این وظیفه هنرمندان و مسئولان است که بهترین کارها را در این رابطه تولید کنند.

این کارگردان تاکید کرد: ساخت فیلم یا سریال درباره سردار سلیمانی تنها به رویدادنگاری از زندگی این شهید خلاصه نمی‌شود، بلکه کارهایی که به صورت غیر مستقیم به این سردار توجه دارد هم جز این اتفاقات به حساب می آید. برای مثال خانواده‌هایی که به واسطه رشادت سردار شهید به امنیت رسیده‌اند، می‌توانند محور این دست آثار باشند. به ویژه در کشورهایی چون؛ عراق و سوریه این موضوع را می‌شود به شکل خوبی پیگیری کرد.

سلمانیان با تاکید بر این‌که فیلم‌هایی با این مضامین باید از سوی دولت حمایت شوند، بیان کرد: مطمئناً بخش خصوصی قادر نیست، به تنهایی دست به تولید چنین کارهایی بزنند، پس در سینما باید نهادهایی که ادعایی انقلابی بودن دارند دست به کار شده و با حمایت‌های خود، زمینه تولید کارهای خوبی را در این حوزه فراهم آورند. برای مثال می‌توانم به موسسه اوج اشاره کنم. این مرکز تا به امروز کارهای فاخری تولید کرده، برای همین امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد کلید خوردن فیلمی با محوریت زندگی سردار سلیمانی از سویشان باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده باز» با بیان این‌که سردار سلیمانی بالاترین دستمزد را با شهادتش دریافت کرد، گفت: سردار شهید جز شهادت نمی‌توانست پاداش دیگری داشته باشد، چون هر آنچه قرار بود به او داده شود، جوابگوی ایثار وی نبود، برای همین هم معتقدم شهادت بهترین و بارزش‌ترین اتفاقی بود که برای این شهید بزرگوار می‌توانست رخ دهد.  نکته جالب‌تر اینکه وی به دست کسانی شهید شد که ما از آنها به عنوان شیطان بزرگ نام می‌بریم، برای همین هم اجر شهادت وی چند برابر است.

وی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: می‌خواهم به موضوعی اشاره کنم که در شرایط فعلی حاشیه‌های بسیاری به وجود آورده است. آنهم بحث کناره‌گیری برخی هنرمندان از جشنواره فیلم فجر یا تلویزیون  است. این اتفاق را من نمی‌پسندم، چون نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن است، چراکه وقتی هنرمندان از طریق تلویزیون به شهرت رسیده یا افتخارتشان را در جشنواره فیلم فجر به دست آورده‌اند، چگونه می‌خواهند با ناسپاسی آن را رد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سارا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان من است