شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: فیلمبرداری از هواپیما، اطلاع یافتن سریع مسئولین آمریکایی از این حادثه، امکان کنترل هواپیمای بوئینگ از راه دور و چگونگی انحراف هواپیما از مسیر خود و ورود به منطقه نظامی شبهاتی است که باید بعد از تحقیقات در مورد آن‌ها نظر داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در خطبه‌ها نماز جمعه 27 دی ماه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی یک معجزه الهی بود.

وی افزود: سیلی سپاه به آمریکا یک مسئله تاریخی بود و از ترس کشته‌های خود را هم مخفی کردند. اصل سیلی خروج آمریکا از منطقه است و ملت‌های مسلمان تروریست‌ها را از منطقه بیرون خواهند کرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: جریان سقوط هواپیما برای اولین بار در ایران نبوده است و بلکه در کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده است و ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه باید هوشیار باشیم که در دام دشمن نیافتیم و باید از سپاهی که با تمام قدرت از کیان کشور دفاع کرده است حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای کسی که هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داده بود مدال افتخار دادند و عذرخواهی نکردند اما مسئولین ما از مردم عذرخواهی کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بیان داشت: با وجود این‌که مهندسین ایرانی اجازه پرواز به هواپیما را ندادند، چگونه می‌شود مهندسین اوکراینی بر پرواز این هواپیما اصرار ورزیدند.

وی ادامه داد: فیلمبرداری از هواپیما، اطلاع یافتن سریع مسئولین آمریکایی از این حادثه، امکان کنترل هواپیمای بوئینگ از راه دور و چگونگی انحراف هواپیما از مسیر خود و ورود به منطقه نظامی شبهاتی است که باید بعد از تحقیقات در مورد آن‌ها نظر داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: امنیت و اقتدار کنونی کشور حاصل جانفشانی سپاه پاسداران است و امروز عده‌ای از سلبریتی‌ها که با پول مملکت برای خود شخصیت پیدا کرده و با نان ملت بزرگ شدند، همصدا با دشمن علیه ارزش‌های می‌تازند.

وی عدم اعتنا به این افراد را شروع مرگ و از هم پاشیدن آنها عنوان کرد و اضافه کرد: نباید به چنین سلبریتی‌ها ارزش و بها داده شود؛ عدم اعتنا به آن‌ها مرگشان را حتمی می‌کند.

خطیب نماز جمعه ارومیه افزود: باید در فضای مجازی به افراد ضد نظام و ضد مردم حمله کرد و آن‌ها را از صحنه دور کرد و نباید صدا و سیما به چنین افرادی شخصیت بدهد.

وی گفت: چرا باید سلبریتی‌ها که کارشان حمله به ارزش‌ها است از مالیات معاف باشند و اعطای بیت‌المال به چنین افراد صحیح نیست و نباید نظام از افرادی که به ارزش‌ها و حقوق مردم حمله می‌کنند، حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح قانون انتخابات را بررسی و تصویب نکرد و امروز در اثر همان سستی نمایندگان، شورای نگهبان را دچار مشکل کرده است و نمایندگان مجلس آینده باید این مسئله را در دستور کار خود قرار. دهند.

وی در پایان گفت: بنده در مورد صلاحیت و یا عدم صلاحیت شخصی نظر نمی‌دهم و هر شایعه‌ای که در این مورد مطرح می‌شود کذب محض است.

انتهای خبر./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha