پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تأکید کرد: تمدن ها با تکیه بر ارزش های والا رشد می کند و قدرت می گیرد، امّا زمانی که به جای ارزش ها بر قدرت مادّی تکیه می کند، نابود می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تأکید کرد: تمدن ها با تکیه بر ارزش های والا رشد می کند و قدرت می گیرد، امّا زمانی که به جای ارزش ها بر قدرت مادّی تکیه می کند، نابود می شود.

آیت الله مدرسی طی سخنانی که در دفتر ایشان در کربلا ایراد شد، با تقابل میان تکیه بر حق و مغرور شدن به قدرت اشاره کرد و گفت: تکیه بر حق امت ها را بالا می برد و تمدن ها را می سازد، امّا مغرور شدن بر قدرت موجب نابودی آن می شود.

ایشان نابودی مستکبر را از سنت های ثابت الهی است دانست و گفت: انسان برای آگاهی از این سنت باید سرنوشت طاغوتیان و مستکبران جهان مثل فرعون، هیتلر و امثال آن را بررسی کند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: آمریکا با شعار ارزش هایی مثل حق و آزادی شکل گرفت و رشد کرد تا اینکه ملت های جهان به آن به عنوان یک طرف مخلص نگاه می کردند، امّا امروز این ترس وجود دارد که آمریکا آن ارزش هایی که از پیش شعار آن را سردادند را فراموش کرده باشند و به قدرت مادّی خود مغرور شده باشند.

ایشان افزود: تکیه آمریکایی ها بر قدرت مادّی، آن ها را ذرّه ای از حق بی نیاز نخواهد کرد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود، مؤمنین را در مقابله با چالش ها به توکل به خداوند سبحان و اطمینان به وعده الهی در پیروزی حق و نابودی باطل دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    مرجعیت عالیقدر عراق بپا خیزند با اتحاد خود ملت عراق می توانند عراق را بسازند و وجود سردمداران امریکایی جز فساد از هر نوع برای ملت عراق نخواهد داشت و این مردم منطقه هستند که می توانند غم همدیگر را دوا کنند و شیعه و سنی و کرد و... و هر مکتبی که بخداوند یکتا اعتقاد دارند در غم و شادی همدیگر شریک باشند، سردمداران امریکایی مادیات را در نظر دارند و نفت عراق را مطالبه می کنند و این در صورتی است که عراق را عقب مانده نگاه دارند و جز گسترش فساد با فریب و برای چپاول و غارت و استثمار ملتها به چیزی نمی اندیشند و تاریخ سندی بر این واقعیت است که غیرقابل کتمان است