جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه محور حوزه های علمیه، تلاوت، ترجمه و تفسیر قرآن باشد، گفت: طلبه پس از فارغ تحصیلی باید بتواند با قرآن صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد رضایی، در نشست اخلاقی با موضوع«حدودالهی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) یزدانشهر با اشاره به آیه هفت سوره ابراهیم «إِنَّ عَذابی‏ لَشَدید» گفت: برخی افراد با عقوبت و عذاب متوجه خطای خود می شوند، جای تاسف است که کسی حقوق الهی را رعایت نکند.

استاد حوزه توصیه کرد: سعی کنید همیشه اهل قرآن باشید؛ تا از قرآن و فهم آن بهره ببرید، گناهکاران می گویند، اگر ما عقل و گوش درستی داشتیم، از اهل عذاب نمی شدیم.

حجت الاسلام رضایی، دو عامل بدبختی انسان را از منظر قرآن گوش ندادن و استفاده نکردن از عقل بیان کرد و گفت: امام رضا(علیه السلام) فرمودند که«صِدیقُ کُلُ امرِا ءِعَقلُهُ وَعَدُوُهُ جَهلُهُ»، انسان یک دوست بیشتر ندارد و آن عقلش است و انسان یک دشمن بیشتر ندارد و آن بی عقلی او است.

استاد حوزه افزود: اگر قرآن را در فکر و قلبمان نبردیم، علامه دهر نیز که باشیم بی فایده است؛ آیت الله العظمی جوادی آملی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به واسطه کار با قرآن عمرشان بسیار با برکت است.

وی اظهار کرد: ما انسانها می خواهیم بد عمل کنیم و خوب نتیجه بگیریم که این غیر ممکن است، ما می خواهیم همانند دنیا رفتار کنیم اما خداوند همانند اهل آخرت با ما عمل کند.

حجت الاسلام رضایی بیان اینکه بانو مجتهده امین(ره) قبل از اینکه از دنیا بروند از خداوند فرصت اتمام تفسیر قرآن را خواستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه های علمیه افرادی همچون بانو مجتهده امین(ره) پرورش یابند، باید با قران مانوس باشیم.

وی گفت: برای اینکه امام زمان(عج ) به حوزه ها نظر کنند، باید محور حوزه های علمیه، تلاوت، ترجمه و تفسیر قرآن باشد، علوم دیگر فرار است، طلبه ای که از حوزه فارغ التحصیل می شود باید بتواند با قرآن صحبت کند بنابرین قرآن را محور قرار دهید تا زندگی تان رشد کند.

استاد حوزه تصریح کرد: انسانی که تعالی روح پیدا کرد، میل به گناه پیدا نمی کند، دیروز، امروز و فردا سه حلقه متصل به یکدیگر هستند، اگر حال امروز من خوب نیست به گذشته  من بازمی گردد، که آینده مرا نیز خراب خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha