پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حادثه 7 جدی کابل در قم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری با بیان این که اقدامات اخیر آمریکا از جمله ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان باعث تخریب هرچه بیشتر وجهۀ این کشور در میان ملت‌های جهانی شده است، اظهار داشت: امروز میزان تنفری که از آمریکا در سطح کشورهای اسلامی وجود دارد بسیار استثنایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری، در مراسم گرامیداشت از مقام شامخ شهدای حادثۀ تروریستی ۷ جدی ۹۶ کابل و همچنین شهدای حملۀ تروریستی میدان هوایی بغداد به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی، ‌ شهید ابومهدی المهندس و همرزمان آنها، که با عنوان "حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت‌ها و مسئولیت‌ ملت‌ها" در سالن قدس مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) در شهر مقدس قم برگزار شد. با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری جلسات تجلیل از شهدا باعث بیداری بیشتر مردم شود، ‌ گفت: باید کشورهای مسلمان و امت مسلمه آگاه شوند و دشمن اصلی خود یعنی استکبار جهانی را بهتر بشناسند.

وی ادامه داد: چند دهه است که منطقه دچار آشوب و جنگ و ناامنی گردیده که یکی از عوامل عمده و اصلی آن آمریکایی‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری محدودۀ ناامنیِ ایجادشده توسط آمریکا را محدود به افغانستان ندانسته و خاطرنشان کرد: شبکه‌های استخباراتی آمریکا در قضیۀ ناامنی در بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی اروپا نقش کلیدی دارد.

رئیس مرکز تبیان، برخورد آمریکا با کشورها و ملت‌ها را نشان‌دهندۀ بی‌عقلی سردمداران این کشور عنوان کرده و گفت: آمریکایی‌ها اگر اندکی تاریخ را مطالعه می‌کردند می‌فهمیدند که با ترور و کشتار به جایی نخواهند رسید و خون همۀ کسانی که توسط آنان به شهادت می‌رسند بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا از جمله ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان باعث تخریب هرچه بیشتر وجهۀ این کشور در میان ملت‌های جهانی شده است، اظهار داشت: امروز میزان تنفری که از آمریکا در سطح کشورهای اسلامی وجود دارد بسیار استثنایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسینی مزاری در ادامه خاطرنشان کرد: مخالفت ما با آمریکا به معنای مخالفت ما با حکومت افغانستان نیست. هرچند ما انتقاداتی به شیوۀ حکومت‌داری رؤسای حکومت خود داریم اما از آنان حمایت می‌کنیم و به دنبال اقتدار آن هستیم و حتی برای بهبود امور طرح و برنامۀ مدون داریم.

رئیس مرکز تبیان همچنین از مهاجرین و علما و دانشگاهیان و عموم مردم خواست تا جدی‌تر از هر زمان دیگری در عرصه باشند، ‌ چرا که بدون شک صدای خرد شدن استخوان‌های استکبار جهانی را در آینده‌ای نه چندان دور خواهند شنید.

شایان ذکر است:  در پایان این همایش، جوائز برندگان اولین مسابقۀ کتابخوانی "جستجوی راه تعالی" اهدا شد. جائزۀ نفر اول این مسابقه سفر به عتبات عالیات، نفر دوم کمک‌هزینۀ سفر به عتبات عالیات، نفر سوم کمک‌هزینۀ سفر به مشهد مقدس و به ۲۲ نفر دیگر از برندگان جوایز نقدی اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    مگر آمریکا از اول حیثیت هم داشت که الآن تخریب و لکّه دار شود؟ برای آمریکا و آمرکائیها همین ننگ بس که یک حرامزادۀ قمارباز و به عمل آمده و پرورش یافتۀ در فاحشه خانه ها و کازینوها مثل ترامپ زنازاده ریاست جمهوری آنها را بر عهده دارد.