پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جایزه شورای اروپا به یک دکتر مسلمان داده شد

حوزه/ یک پزشک مسلمان که 6 سال در سوریه در بیمارستان کار کرده و جان صدها نفر را در زمان جنگ نجات داده است، جایزه رائول والدنبرگ شورای اروپا را دریافت کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک پزشک مسلمان برنده جایزه شورای اروپا شد. یک پزشک مسلمان به خاطر شجاعت و تعهد شخصی برای نجات جان صدها نفر در جنگ سوریه و کار در بیمارستانی در شهر جنگ زده به مدت 6 سال،  جایزه رائول والدنبرگ شورای اروپا را دریافت کرد.

وی در مراسمی ویژه که در روز جمعه 17 ژانویه در شورای اروپا برنامه ریزی شده بود ، این جایزه را به ارزش 10،000 یورو دریافت کرد.

ماریا پژژینوویچ بوریچ، دبیرکل شورای اروپایی در بیانیه ای که به صورت آنلاین منتشر شد اعلام کرد: دکتر امانی بالور الگویی است که نشان می دهد حقوق بشر و کرامت شخصی را تنها نباید در دوران صلح حفظ کرد بلکه حتی در بدترین شرایط نیز شکوفا می شوند.

 وی افزود: در بحبوحه جنگ و رنج، ایشان نمونه درخشانی از همدلی، تقوا و افتخار است.

دکتر بالو  یک پزشک متخصص اطفال، به عنوان داوطلب کمک به مجروحان شروع به کار کرد و چند سال تیمی از حدود 100 نفر از کارمندان بیمارستان را در سوریه در سال های 2012-2018 اداره کرده و جان صدها نفر را نجات داده است.

 جایزه رائول والنبرگ توسط کمیته رائول والنبرگ ایالات متحده به  افراد ، سازمان ها و جوامعی اعطا می شود که با شجاعت به صورت داوطلبانه و باموفقیت کمک رسانی کرده اند.

این جایزه از سال 1985 به طور دوره ای اعطا می شود . مراسم اهدای جایزه مذکور حدود 17 ژانویه در شورای اروپا تاریخ دستگیری رائول والنبرگ در بوداپست در سال 1945 برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha