جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید وقایع فصلی و فتنه‌های کنونی را جزو پیکره‌های رویارویی اعتقادی و فرهنگی و نظامی جبهه حق و استکبار قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان، امروز در نشست کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی، با قرائت فرازی از زیارت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: در زیارت‌های حضرت صاحب‌الامر (ع) می‌خوانیم «السَّلامُ عَلَی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَهِ أَوْلِیآءِ اللَّهِ وَبَوارِ أَعْدآئِهِ»؛ یعنی سلام بر آن کسی که خدا او را برای عزت و بزرگواری دوستانش و نابودی دشمنانش ذخیره کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه تحقق این مهم و ظهور مهدی موعود (ع) است، افزود: بر این اساس باید نسبت به ایام‌الله دهه فجر به‌عنوان میقات انقلاب در عرصه جهانی و ظهور و بروز کامل آن در 22 بهمن‌ماه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است از لحاظ محتوا دهی به جامعه جهانی با هدف الهام گرفتن آزاداندیشان عالم از انقلاب اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم تا همان‌طور که در نام انقلاب ما دیده می‌شود نورافشانی در گستره وسیع صورت گیرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: این امر درواقع فعالیت در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام آن را به‌عنوان هدف اصلی و مقدمه ظهور بیان می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر هوشیاری و بصیرت در دنیای امروز، افزود: در فضای فعلی جامعه ما در یک جنگ هوشمند و ترکیبی هستیم و هیچ‌کس نباید این موضوع حیاتی را فراموش کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید همه مردم جامعه ما آن تقابل حق و استکبار که در طول تاریخ بوده را مدنظر قرار بدهند و وقایع فصلی و فتنه‌های کنونی را جزء پیکره‌های این رویارویی اعتقادی و فرهنگی و نظامی قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید فرموده مولای متقیان را فراموش کنیم که فرمود: «الحرب خدعه»؛ یعنی جنگ خدعه است و آنچه امروز بعد از حمله به عین الاسد در کشور ما اتفاق می‌افتد حاصل شیطنت و روحیه خباثت دشمن در بی‌اخلاقی در عرصه جنگ است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این زمینه ما نباید هدف اصلی در انتقام سخت که رویارویی گفتمانی با استکبار است را فراموش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha