جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: منطق عقلی و تجربه تاریخی نشان‌دهنده تشدید مشکلات در پی سازش با دشمن است؛ یعنی حتی یک نمونه در ایران و جهان نیست که با سازش با دشمن، مشکلات راهبردی و حتی مقطعی یک کشور حل شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشستی با مسئولان فرهنگی نهاد تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به تداوم دشمنی و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد در داخل کشور هنوز نسبت به این دشمنی آشکار شک و شبهه دارند.

وی افزود: در این میان برخی اعتقاد دارند آمریکا شیطان اکبر و دشمن اصلی هست و خون‌خوار و استعمارگر و دشمن بشریت هم هست، لکن ما توان مقابله با او که قدرت اول اقتصادی و سیاسی و نظامی جهان است نداریم؛ لذا ناچاریم به خاطر این‌که بمانیم در مقابل او کوتاه بیاییم و کشور و منطقه را بیش از این در التهاب و تنش نگاه نداریم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: دسته دیگری از افراد ادعای فریبنده‌تر و پیچیده‌تری دارند، ایشان می گویند درست است که آمریکا و استکبار قوی و قدرتمند است، اما ایران نیز اکنون قدرتمندتر از چهل سال گذشته است.

وی افزود: این عده می‌گویند اکنون و پس از چهل سال زمان آن رسیده است که با آمریکا بر اساس منافع متقابل به مذاکره بنشینیم و روابط خود را بر اساس این منافع تعریف کنیم؛ زیرا ادامه این شرایط باعث عقب‌ماندگی کشور از پیشرفت‌های اقتصادی و علمی و تشدید تنش و التهاب در منطقه و انزوای ما در منطقه و جهان خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: هر سه دیدگاه به ترتیبی که از سادگی به پیچیدگی می‌رسند، یک موضوع را دنبال می‌کنند و آن این است که کشور و منطقه در حال التهاب دائمی است. باید برای کاهش و رفع تنش‌ها و چالش‌ها راه سازش را در مواجهه با آمریکا برگزینیم و به خاطر رفاه و آسایش مردم کشور و منطقه کوتاه بیاییم!

وی افزود: اشکال هر سه نگاه پیش‌گفته در این است که دارای یک منطق قویم و قوی و مستند به یک تکیه‌گاه مستحکم نیست؛ چون یا صاحبان این نوع نگاه‌ها حتی اگر به قرآن و معارف دینی و سیره اهل‌بیت هم اعتقادی نداشته باشند، باید به منطق عقل و تجربه پای بند باشند. مثلاً یک نمونه در ایران و جهان بیاورند که با سازش با دشمن، مشکلات راهبردی و حتی مقطعی یک کشور حل شده باشد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در مقابل اما نگاه و اندیشه امام راحل و امام حاضر و صاحبان تفکر و روحیه و عمل انقلابی برخوردار از یک منطق استوار، عقلانی و دینی و تاریخی است که تأکید می‌کند تا زمانی که آمریکا دست از دشمنی برندارد تقابل و مبارزه ما با آن‌ها تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha