جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: یک مصداق اخلاق در نظام اداری تواضع و فروتنی در مقابل ارباب‌رجوع است و این سیره پیغمبر اسلام باید برای همه و بالأخص کارمندان و مدیران سرلوحه کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مدیران استانی، با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، ضمن تأکید بر رسیدگی شایسته مسئولان به این موضوع، از مشارکت و کمک‌رسانی مردم قدردانی کرد و افزود: ملت با بصیرت ایران همواره رهرو اهل‌بیت (ع) بوده و در خدمت و کمک‌رسانی از یکدیگر سرعت و سبقت می‌گیرند.

وی همچنین با قدردانی از خدمات‌رسانی نهادهای مسئول از جمله خدمات برجسته سپاه در جریان سیل ابتدای سال و سیل اخیر، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره اقدامات مؤثری در جهت محرومیت‌زدایی و آبادانی نقاط مختلف کشور داشته و در مشکلات و گرفتاری‌ها همواره در کنار مردم حضور داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین رسالت و مسئولیت مدیران در نظام اسلامی پرداخت و با اشاره به اهمیت رعایت تقوا و در محضر خدا بودن، افزود: یکی از اصول مهم در مدیریت و نظام اداری این است که به درجه‌ای برسیم تا آنچه به ما سپرده‌اند را امانت دانسته و آگاه باشیم ما مالک آن نیستیم.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: ما باید امین و امانت دار ملت باشیم و در قصور و تقصیرهای خود مواظبت کنیم و علاوه بر این هرکس باید به‌اندازه توان و وسعش پست و مقام بگیرد.

 وی افزود: اصل دیگری که در مدیریت و نظام اداری باید مدنظر داشت این است که هرچه مسئولیت و مدیریت بیشتر باشد، تواضع نیز به‌مراتب باید بیشتر شود نه آن‌که با بالا رفتن پست و مقام، فخر و تبختر ما هم افزایش یابد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هرکس در نظام مدیریتی نظام اسلامی دارای پست و مسئولیت است باید مانند افراد پایین‌دست باشد و این پست و مقام در وجود او غرور نیاورد.

وی با بیان اینکه یک مصداق اخلاق در نظام اداری تواضع و فروتنی در مقابل ارباب‌رجوع است، خاطرنشان کرد: نرم‌خویی و نرم‌گویی در اخلاق انسان باعث رشد در زندگی شخصی و اجتماعی می‌شود و در مقابل همه از انسان بداخلاق دوری می‌کنند و این در سیرت پیغمبر اسلام هست که باید برای همه و بالأخص کارمندان و مدیران سرلوحه کار قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: عقلانیت، اخلاق و پاسداری از حقوق دیگران سه اصل مهم در مدیریت و نظام اداری است که باید مورد توجه همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف نظام اداری کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha