پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ستاد حوزوی خدمت رسانی

حوزه/ ستاد خدمت رسانی نهادهای حوزوی خراسان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان تشکیل و تصمیماتی برای امداد رسانی به مردم تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، ستاد خدمت رسانی نهادهای حوزوی خراسان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان تشکیل و تصمیماتی برای امداد رسانی به مردم تصویب شد.

این ستاد متشکل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، بسیج طلاب و اساتید، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز خدمات استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد و تصمیماتی برای استفاده مطلوب تر از ظرفیت حوزه علمیه در امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان تصویب شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و رئیس این ستاد با تاکید بر اینکه باید حرکتی منسجم و هماهنگ برای یک کار اساسی و اورژانسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز هست رقم بخورد، ابراز کرد: در ابتدای سال کاری خلاقانه، جامع، منسجم و تشکیلاتی در حوزه علمیه خراسان صورت گرفت که آثار و نتایج خوبی در بر داشت و این حضور عملکردی منطقی و قابل قبول بود.

وی با اشاره به اهمیت دوری از فعالیت‌های جزیره‌ای، اظهار کرد: این خدمت رسانی به برکت حرکت ستادی بود که با حضور مجموعه های حوزوی خراسان شکل گرفت.
مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در این ستاد نحوه خدمت رسانی و وظایف و نیازها با هماهنگی منطقه حادثه دیده برنامه‌ریزی می‌شود، اظهار کرد: باید به مسئله فرهنگی در حوادث مختلف توجه داشت و از این رو در قالب کارگروه های گوناگون فعالیت و برنامه ریزی کرد.

رئیس ستاد خدمت رسانی نهادهای حوزوی خراسان ابراز کرد: بعد از حوادث سیل ابتدای سال ۹۸ ستادی در حوزه علمیه خراسان تشکیل و به کار خود ادامه داد و امروز نیز در وضعیت سیل سیستان و بلوچستان این امر دنبال و همان حرکت با برکت ابتدای سال پیگیری می شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاهی در منطقه سیل زده یادآور شد: باید با توجه به نیاز سنجی ها از ظرفیت طلاب ماهر در تخصص های مختلف بهره برد.

همچنین، حجت الاسلام حسینی، مسئول بسیج طلاب و اساتید خراسان در این جلسه ضمن قدردانی از محوریت این حوزه در ستاد که در ابتدای سال ۹۸ کار قابل تحسینی ارائه شده است، اظهار کرد: فعلا نیازی به اعزام نیرو نیست و اقلام و کمک های نقدی می بایست مدنظر باشد.

وی افزود: حوزه علمیه باید جایگاه خود را در حوادث و سوانح تعیین کند گفت حضور یک طلبه برای آرامش مردم و نیز تاثیرگذاری حوزویان در جامعه باید در کنار خدمات سازندگی مدنظر قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام اسدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی امداد معنوی و حمایت های روانی به ویژه از سوی حوزویان را در حوادث و سوانح مهم خواند و ابراز کرد:حوزه فاخر خراسان در سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ خوش درخشید.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: با توجه به تفاهم نامه میان حوزه علمیه خراسان و نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از توان کانون های طلاب این جمعیت نیز استفاده شود.
حجت الاسلام حمید ایزدی، مسئول دبیرخانه این ستاد و معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخت.

گفتنی است، قرارگاه جهادی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» حوزه علمیه خراسان در منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان آماده خدمت رسانی شده است.

همچنین اقشار مردم به ویژه روحانیون و طلاب می توانند به منظور کمک رسانی به سیل زدگان، وجوه نقدی خویش را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۴۸۹ به نام کمیته امداد و حوزه علمیه خراسان، واریز کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha