پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کمک‌رسانی طلاب جهادی طلاب حوزه علمیه قم در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

حوزه/ حوزه علمیه استان بوشهر جهت یاری رسانی به سیل زدگان سیستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه شورای نهادهای حوزوی استان بوشهر، ظهر امروز با حضور مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران استان و مسئول مرکز خدمات حوزه استان، با موضوع تصمیم گیری در خصوص کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان برگزار شد و در این جلسه اعضا به ارائه طرح های خود برای یاری رسانی به سیل زدگان پرداختند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به سیل زدگان، اظهار داشت: در قضیه سیل خوزستان تعدادی از طلاب و روحانیون استان در قالب گروه های جهادی به مناطق سیل زده در شهرستان باوی اعزام شدند و کمک های خوبی صورت گرفت.

حجت الاسلام رضا خدری با بیان اینکه حوزه علمیه از پیشتازان یاری رسانی به مردم بوده است، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید مد نظر قرار گیرد توجه به مسائل روحی و روانی افراد سیل زده است و لازم است گروه ها و مشاوران تربیتی به این مناطق اعزام و در راستای مباحث روحی و روانی فعالیت کنند. 

 در این جلسه مصوب شد با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه استان و فعالیت گروه های جهادی، مدارس علمیه استان جهت جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی طلاب و اساتید مدرسه اقدام کنند؛ همچنین مبلغین طرح هجرت برای ترغیب مردم به جمع آوری مساعدت ها اقدام کنند.

از دیگر مصوبات این جلسه می توان به در اختیار قرار دادن همه کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده توسط مدارس و مبلیغن به مرکز خدمات حوزه های علمیه اشاره کرد. این کمک ها پس از جمع آوری به مناطق سیل زده اعزام خواهد شد.

همچنین اعلام آمادگی اعزام گروه های جهادی مدارس علمیه استان به مناطق سیل زده و برنامه ریزی برای این مساله نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha