پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب، راه غلبه بر دشمن و حل مشکلات از جمله در عرصه اقتصاد، تلاش برای قوی شدن در داخل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته تهران به نکات بسیار مهمی در ابعاد ملی و بین المللی اشاره کردند، اظهار داشت: بعد از شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مطالبه و درخواست ملی برای انتقام سخت از دشمنان که در تشییع جنازه مطهر این شهدای والامقام نیز بارها به شکل های مختلف از سوی مردم مطرح شد، بیانات رهبر معظم انقلاب و تمجید و تقدیر ایشان از سیلی سپاه در موشک باران پایگاه عین الاسد حائز اهمیت است و این که باید پاسخ قاطعی به شرارت و جنایت آمریکایی ها داده می شد، هر چند که به تعبیر مقام معظم رهبری این تنها یک سیلی بود و دشمن باید منتظر ضربات سخت تری باشد.

وی افزود: البته پس از حادثه تلخ و تأسف بار سقوط هواپیمایی اوکراینی، فضای بسیار سنگینی از سوی دشمن و برخی جریانات و رسانه های داخلی علیه سپاه و انقلاب به راه اُفتاد تا حماسه بزرگ و بی نظیر مردم در بدرقه پیکر شهید سلیمانی و یارانش تحت الشعاع قرار گیرد

وی گفت: با این حال حضور میلیونی مردم در نماز جمعه تهران و اقتدا به ولی امر مسلمین، پیام روشنی هم در ابعاد ملی و هم در ابعاد جهانی داشت و آن هم این که به تعبیر رهبری معظم، مردم با هر سلیقه و نظری، طرفدار انقلاب و جریان مقاومت هستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین ابراز داشت: تمجید از حماسه ها و رشادت های سردار سلیمانی و سپاه قدس، بخش مهم دیگر بیانات مقام معظم رهبری در خطبه ها بود و این که باید ما فرهنگ ایثار و شهادت را برای حفظ امنیت نظام و انقلاب زنده نگه داریم.

وی در ادامه گفت: ایشان همچنین به صراحت بر نفی مذاکره با آمریکا و همچنین عدم اعتماد به آمریکا و سه کشور اروپایی، تأکید کردند و در ادامه فرمودند که راه حل مشکلات، قوی شدن ملت با حضور همه جانبه در صحنه است و این که با نگاه به درون می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین لیالی افزود: ایشان همچنین در خطبه عربی فرمودند که دشمن اصلی ما آمریکاست و برای رهایی از مشکلات، کشورهای منطقه باید به سلطه این کشور در منطقه پایان دهند.

وی بیان داشت: حقیقتاً صبر و مقاومت ملت ایران در این چهل و یک سال باعث پیروزی های بسیاری شده و این راه و الگوی موفقی در عرصه مقاومت است که باید با وحدت و برادری و تاکید بر توانمندی های درونی جبهه اسلام بر دشمن غلبه کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha